כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
במהלך מבצע "משמעותי ביותר"

ה-CIA סייע לחלץ סוכני מוסד שנקלעו לבעיה

מנהל ה-CIA לשעבר ומזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו חושף בספרו החדש כי במהלך כהונתו הסוכנות הצילה סוכני מוסד שהיו בסכנה גדולה במהלך "אחד המבצעים החשאיים המשמעותיים ביותר אי פעם" וזאת לבקשתו האישית של ראש המוסד דאז יוסי כהן

ה-CIA סייע לחלץ סוכני מוסד שנקלעו לבעיה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: pexels

מנהל ה-CIA לשעבר, מייק פומפאו, חושף בספרו החדש, Never Give an Inch, כי סוכני מוסד שהיו בסכנה מיידית חולצו על ידי סוכני CIA לבקשתו האישית של ראש המוסד דאז יוסי כהן.

פומפאו אמר שהסיפור קרה במהלך כהונתו כראש סוכנות הריגול האמריקאית, מה שגרם מיד לרבים להניח שהוא מתכוון ל"שוד המאה" בפברואר 2018, כאשר המוסד גנב מתחת לאף של האיראנים את ארכיון הגרעין הסודי של איראן. עם זאת, מקורות מודיעין ישראלים הכחישו לעיתון 'גרוזלם פוסט' כי ה-CIA היה מעורב בכלל במבצע הזה.

פומפאו אמר שהסיוע של ה-CIA הגיע במהלך "אחד המבצעים החשאיים המשמעותיים ביותר אי פעם", אם כי לא ידוע איזה מבצע זה יכול להיות אם זה לא היה שוד הגרעין של איראן.

"השיחה של יוסי כהן, ראש המוסד, הגיעה זמן קצר לאחר שירדתי ממטוס בבירה אירופית", כותב פומפאו. "הסתובבתי וחזרתי למטוס שם היה לנו ציוד תקשורת מתאים לשיחה מסווגת עם ראש סוכנות הביון של ישראל".

"הקול בצד השני היה רגוע אבל רציני", ממשיך פומפאו. "מייק, הרגע היה לנו צוות שהשלים משימה חשובה מאוד, ועכשיו אני מתקשה לחלץ כמה מהם. אני יכול לקבל את עזרתך?'"

עוד כתב: "בכל פעם שיוסי התקשר, לקחתי את זה. הוא עשה את אותו הדבר בשבילי, הייתי שם כדי לעזור לחברים שלנו, בלי לשאול שאלות, בלי קשר לסיכונים. האנשים שלי התחילו לפעול ברחבי העולם. התחברנו לצוות שלו, ותוך עשרים וארבע שעות הדרכנו אותם לבתים בטוחים. בתוך יומיים הבאים הם חזרו לארצות המוצא שלהם מבלי שהעולם ידע שאחד המבצעים החשאיים המשמעותיים ביותר שבוצעו אי פעם הושלם כעת".

מקורות מודיעין ישראלים הכחישו שוב ושוב ל"ג'רוזלם פוסט" כי המבצע המדובר היה בפברואר 2018, בהשתלטות על ארכיון הגרעין הסודי של איראן בלב טהראן - אם כי פומפאו בספרו אומר במפורש כי המבצע היה "אחד המבצעים החשאיים המשמעותיים ביותר שבוצעו אי פעם".

CIA מייק פומפאו ראש המוסד יוסי כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד