כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
רוצח המונים

הקרמלין: "השף של פוטין נמצא בסכנת התנקשות"

לאחר שלאחרונה לגלג גל הגנרלים הרוסים וכינה אותם "חבורה של ליצנים". כעת הקרמלין הזהיר כי יבגני פריגוז'ין מקים 'כוח וגנר' עלול להיות בסכנת התנקשות

הקרמלין: "השף של פוטין נמצא בסכנת התנקשות"
הקרמלין צילום: משה שי/פלאש 90

רוסיה הודתה שהבוס האימתני של קבוצת שכירי החרב וגנר נמצא בסכנת התנקשות. יבגני פריגוז'ין, המכונה 'השף של פוטין' לאחר שסיפק שירותי קייטרינג לקרמלין, עומד בראש הצבא הפרטי של פוטין שמבצע את עבודתו המלוכלכת במרחק רב ממוסקבה. 50,000 הלוחמים של שר המלחמה הפרטי הואשמו בשורה של פשעי מלחמה והצלחותיהם באוקראינה הובילו למאבק כוחות בין האוליגרך לפוטין.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אישר כי מפקד וגנר נמצא בסיכון: "זו יותר שאלה עבור הכוחות המיוחדים, אבל באשר לניסיונות התנקשות, אוקראינה מעורבת גם בניסיונות התנקשות וגם ברצח מפלצתי לחלוטין. בואו נזכור את ניסיונות ההתנקשות שהתרחשו. בואו נזכור את הרצח של [דריה] דוגינה וכן הלאה, המעורבות של משטר קייב בניסיונות התנקשות כאלה ברורה, ולכן יש סכנה כזו לאזרחנו".

ולדימיר רוגוב, מנהיג 'בובה' של פוטין באזור זפוריז'יה של אוקראינה, העלה את הטענות הראשוניות על קנוניה מערבית לחסל את פריגוז'ין. הוא אמר, בהתייחס לפגישה לכאורה בין נשיא אוקראינה למנהל ה-CIA: "אחת הבקשות שהגיש זלנסקי הייתה רצח הבוס של וגנר, מר פריגוז'ין". מפקד וגנר התבדח כי להרוג אותו הוא "רעיון טוב מאוד".

יש הסבורים שאיום גדול אף יותר על ביטחונו נמצא במוסקבה מאשר באוקראינה. פריגוז'ין לגלג לאחרונה על הגנרלים של פוטין כ'חבורה של ליצנים' והתגאה בכך שהצבא שלו עדיף על הכוחות הרוסים.

יחסיו עם פוטין מתוחים יותר ויותר, על פי דיווחים, אך פריגוז'ין ממשיך ללעוג לנשיא ולצמרת צבאו, כאשר שכירי החרב שלו וגנר וכוחות אוקראינים נלחמים בקרב על העיר באחמוט. המכון לחקר המלחמה (ISW) פרסם השבוע ש"הפרסום" של פריגוז'ין לגבי "העליונות וההצלחות של חייליו שלו" הפך ל"כעס" אצל פוטין.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה כח וגנר מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד