ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מאמר נוסף בניו יורק טיימס

הפרשן השמרן תקף את נתניהו: "המנהיג הדגול יושב בקייב"

הפרשן השמרני ברט סטיבנס, שבעבר תמך בראש הממשלה נתניהו, פרסם מאמר בניו יורק טיימס בו טען כי "המנהיג היהודי הדגול כעת יושב דווקא בקייב", וכי בעוד זלנסקי מנסה להרחיק משורותיו את השחיתות נתניהו מקרב אותה. "בעבר השוותי את נתניהו וניקסון, מנהיגים מושחתים אך יעילים - כיום אני סבור שההשוואה אינה אדיבה - לניקסון", כתב

הפרשן השמרן תקף את נתניהו: "המנהיג הדגול יושב בקייב"
נתניהו בלשכת ראש הממשלה צילום: באדיבות המצלם

ארה"ב ממשיכה לסקר את הרפורמות במערכת המשפט שמקדמים שר המשפטים יריב לוין וראש הממשלה בנימין נתניהו, וכעת מפרסם ה'ניו יורק טיימס' טור דעה נוסף בעניין, פרי עטו של ברט סטיבנס. סטיבנס הוא אחד הפרשנים השמרנים המוכרים והמוערכים בארה"ב, ובעבר היה ידוע כתומך של ראש הממשלה נתניהו.

במאמר שפרסם תחת הכותרת "סיפורם של שני מנהיגים יהודים" השווה סטיבנס את המנהיג האוקראיני ולדימיר זלנסקי לנתניהו. במאמרו כותב סטיבנס כי ברגעי משבר לאומיים, "זלנסקי מנהל קמפיין שמטרתו לבעוט את המושחתים החוצה ממשלתו, ומנגד, בניסיון נואש להישאר בתפקידו, נתניהו מנהל מערכה להשאיר את המושחתים בפנים".

סטיבנס תמך בעבר במדיניותו הכלכלית של נתניהו, ואף במאמרו החדש ציין כי "היתרון של נתניהו הוא שהוא היה טוב בעבודתו. ישראל שגשגה כלכלית תחת שלטונו. היא פיתחה קשרים משגשגים עם אויבים לשעבר באפריקה ובעולם הערבי. היא ביצעה מעללים מודיעיניים מדהימים והצליחה לשחוק את נוכחותה של איראן בסוריה מבלי להביא למלחמה כוללת. ולמרות תדמיתו של נתניהו כלהביור ימני, הוא לרוב ניהל את ענייני המדינה קרוב יותר למרכז מלשוליים הקיצוניים".

סטיבנס ממשיך וכותב, כי בעבר השווה בשל סיבות אלו את נתניהו לנשיא לשעבר ריצ'רד ניקסון. "אך התברר שזו השוואה לא אדיבה מאוד – כלפי ניקסון. לפחות ניתן להגיד שהיו מגבלות למה שהנשיא ה-37 היה מוכן לעשות למערכת הממשל החוקתי על מנת לשמור אותו בתפקיד", תקף את נתניהו.

בסיכום מאמרו חותם סטיבנס בהשוואה הסופית בין נתניהו לזלנסקי. "על מנת שישראל תשרוד, היא צריכה לשמר את הכבוד המוסרי של חבריה הטובים. חבל מאוד עבורה שכיום, המנהיג הגדול ביותר של העם היהודי יושב בקייב ולא בירושלים", כתב.

בנימין נתניהו ריצ'רד ניקסון ניו יורק טיימס ולדימיר זלנסקי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד