ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
לקראת כינוס הקבינט

גורם מדיני: "תהיה תגובה מהירה ועוצמתית"

הגורם מנה מספר פעולות תגובה ביניהן, איטום מידי של בתי המחבלים, מעצר של בני משפחה ומקורבים ועוד | השר סמוטריץ': "אדרוש לאשר באופן מידי את תוכניות הבניה ב E1 במעלה אדומים"

גורם מדיני: "תהיה תגובה מהירה ועוצמתית"
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: Wagdi Ashtiyeh /Flash90

הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס הערב (מוצאי שבת) בעקבות הפיגועים ביממה האחרונה. לקראת כינוס הקבינט אמר גורם מדיני ל'חדשות 12': "תהיה תגובה מהירה ועוצמתית על הפיגועים". הגורם מנה מספר פעולות כמו איטום מידי של בתי המחבלים, מעצר של בני משפחה ומקורבים, חוק גירוש למשפחות. הגורם הבכיר הוסיף כי יזורז ויקודם תקצוב לבקשות לרישיונות נשק שהוגשו וממתינות לאישור.

שר האוצר וחבר הקבינט המדיני בטחוני ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר בצאת השבת: "כואב יחד עם כל בית ישראל את פיגועי הטרור הנוראים בשבת. שולח תנחומים מעומק הלב למשפחות ורפואה שלמה לפצועים. בשעה קשה זו אני מבקש לחזק את השוטרים והלוחמים שעובדים מסביב לשעון למען ביטחון ישראל".

לדברי סמוטריץ': "דם הנרצחים על ידי החמאס, הרשות הפלסטינית וגם על ידיהם של חברי הכנסת מתוך כנסת ישראל שבמקום לחזק את צה״ל על פועלם בהגנה על המולדת ביקשו בסוף השבוע לשלהב ולעודד את הטרור בגינוים בזויים נגד צבא הגנה לישראל.

רק שנדע לקרוא לאויב בשמו נדע לנצח אותו. הטרור הערבי נובע מתקווה להשיג באמצעותו הישגים. רק שנדע לגדוע את התקווה, ונשיב את ההרתעה נוכל לנצח את הטרור".

סמוטריץ' הוסיף: "שלילת התושבות וגירוש המשפחה, הקפאת כספי הרשות הפלשתינית וגביית מחיר כבד מאד מהסביבה הקרובה והתומכת, יחד עם הרחבת הבנייה בירושלים ובכל רחבי הארץ באופן מאסיבי יבהירו לאויבנו שהטרור הנבזי שהם מוציאים תחת ידם פוגע בראש ובראשונה בהם".

הוא הצהיר: "לצד שורת צעדים ביטחוניים, אדרוש לאשר באופן מידי את תוכניות הבניה ב E1 במעלה אדומים, לכנס עוד השבוע את מועצת התכנון ביהודה ושומרון לאישור כלל תוכניות הבניה שעל הפרק, לכתר את השכונות שמהן יצאו המחבלים בירושלים ולבצע בהן אכיפת חוק נחרצת בכל המישורים".

הקבינט הביטחוני בצלאל סמוטריץ הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד