ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
"שבריריות המצב בישראל"

התקשורת בעולם: "פעולת הטרור הקשה ביותר מזה שנים"

התקשורת הבינלאומית סיקרה בהרחבה את פיגועי הירי בירושלים בהם נרצחו שבעה אנשים. הגארדיאן הבריטי דיווח כי פיגוע זה מגיע על רקע "האלימות הגואה ברחבי ישראל והשטחים הפלסטינים הכבושים", בעוד ה-BBC ציין כי הפיגוע מגיע "ביום השואה הבינלאומי"

התקשורת בעולם: "פעולת הטרור הקשה ביותר מזה שנים"
פיגוע ירי בנווה יעקב צילום: פלאש90

התקשורת הבינלאומית סיקרה גם היא בהרחבה את פיגועי הירי בירושלים בהם נרצחו בליל שבת שבעה אנשים בשכונת נווה יעקב.

הניו יורק טיימס כתב כי "התקיפה הדגישה את שבריריות המצב בישראל ובשטחים הכבושים, שהותירה לפחות 20 ישראלים ופלסטינים הרוגים תוך פחות משבוע, וגרם לרבים משני צדי הסכסוך לחשוש מהתלקחות גדולה יותר".

עוד דווח בטיימס: "השילוב של כמה דינמיקות חופפות - ממשלה חדשה של ימין קיצוני ישראלי שהבטיחה לנקוט עמדה חזקה יותר נגד הפלסטינים; כעס ומיליטנטיות גוברים מדור חדש של פלסטינים; מערכה צבאית ישראלית מתעצמת באזורים פלסטיניים; והחלטת ההנהגה הפלסטינית השבוע לנתק את התיאום הביטחוני עם עמיתים ישראלים - מאיימת להאיץ מעגל של אלימות ולערער את המאמצים להרגיע את המתיחות".

הגארדיאן הבריטי דיווח כי "שבעה ישראלים נורו ונהרגו כשיצאו מבית כנסת במזרח ירושלים, כחלק מהאלימות הגואה ברחבי ישראל והשטחים הפלסטיניים הכבושים ביומיים האחרונים". עוד דיווח הגארדיאן כי "בנימין נתניהו מבטיח פעולה מיידית לאחר שהחמוש פתח באש לעבר אנשים במתקפת הטרור הקשה ביותר על ישראלים מזה שנים".

"אל ג'זירה" דיווח כי "חמוש הרג שבעה בני אדם ליד בית כנסת בהתנחלות ישראלית במזרח ירושלים הכבושה לפני שנורה למוות... בעקבות פשיטה צבאית קטלנית של ישראל בגדה המערבית יום קודם לכן. לאחר הירי ביום שישי, בשירות החירום של מגן דוד אדום אישרו כי שבעה בני אדם נהרגו, חמישה מהם גברים ושתי נשים, בעוד שבתי החולים עדיין מטפלים בשלושה פצועים, אחד במצב אנוש".

בדיווח ה-BBC אוזכרה העובדה כי "הירי בבית הכנסת אירע ביום הזיכרון לשואה, המנציח את ששת מיליון היהודים וקורבנות נוספים שנהרגו בשואה על ידי המשטר הנאצי בגרמניה". עוד ראה אתר החדשות האמריקני נכון לציין כי "ישראל כבשה את מזרח ירושלים במלחמת המזרח התיכון ב-1967 ורואה את העיר כולה בירתה, אם כי הדבר אינו מוכר על ידי הרוב המכריע של הקהילה הבינלאומית. הפלסטינים טוענים למזרח ירושלים כבירת העתיד של מדינה עצמאית מיוחלת".

ה-CNN דיווח: "המתיחות בישראל ובשטחים הפלסטיניים נותרה גבוהה לאחר הירי ביום שישי, אותו הגדיר מפקד המשטרה יעקב שבתאי כ"אחד מפיגועי הטרור הקשים ביותר בשנים האחרונות". היורה באותו פיגוע נהרג גם הוא מאוחר יותר על ידי כוחות המשטרה, כך לפי המשטרה.

ה"וושינגטון פוסט" כתב כי "המתקפה ביום שישי הייתה הקטלנית ביותר על ישראלים מזה שנים, והעמידה את האזור על סף הסלמה גדולה. ביום חמישי, בפשיטה צבאית ישראלית נהרגו תשעה פלסטינים במחנה פליטים בג'נין, המבצע הקטלני ביותר בגדה המערבית מזה כמעט שני עשורים. בתחילת יום שישי ירו חמושים בעזה רקטות לעבר ישראל, מה שגיב בתקיפות אוויריות על השטח".

בפוקס ניוז דווח: "ירי ליד בית כנסת בירושלים ביום שישי בערב הותיר לפחות שבעה בני אדם הרוגים ומספר פצועים, בהם לפחות ילד אחד.
החשוד החל לירות כשנכנס לבית הכנסת ונהרג על ידי המשטרה, כך לפי הרשויות בישראל".

עוד דווח ברשת האמריקנית השמרנית: "היורה, על פי הדיווחים פלסטיני ממזרח ירושלים, ניסה להימלט במכוניתו אך נרדף על ידי המשטרה תוך שהוא מנסה להימלט ברגל ונורה. ראש הממשלה בנימין נתניהו עודכן בפיגוע וביקר במקום זמן קצר לאחר מכן. הוא צפוי לכנס הערב הערכת מצב ביטחונית מיוחדת".

נווה יעקב פיגוע ירי ניו יורק טיימס הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד