כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
אין שום תירוצים

נתניהו ובן-גביר: האחריות מוטלת עליכם // שניאור ובר

לממשלה הזו אין שום תירוצים להתנער מאחריות. מרכיביה של הממשלה, מקצה לקצה, מגדירות עצמן ימין על מלא. זה הזמן אפוא לעשות מעשה ולקבוע עובדות בשטח שימגרו את הטרור האכזרי כלפי יהודים | עורך 'מרכז העניינים' שניאור ובר במאמר נוקב בעקבות הפיגוע

נתניהו ובן-גביר: האחריות מוטלת עליכם // שניאור ובר
איתמר בן גביר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש ממשלת הימין, שרי ממשלת הימין, הפניה הזו מיועדת אליכם: במשך תקופה ארוכה התרעתם – ובצדק – על אוזלת ידה של הממשלה הקודמת בכל הנוגע לטיפול בטרור. הזדעזעתם מהרפיסות, השתוממתם מהחולשה.
ביטאתם בכל הזדמנות את רשלנות השר דאז עמר בר לב וחבריו לשולחן הממשלה ביחס לפעולות הטרור. נזעקתם על הטרמינולוגיה המסוכנת שאפיינה את הממשלה הקודמת, שערערה את תחושת הביטחון במדינה.

ובכן: עכשיו זו המשמרת שלכם. ורק שלכם. האחריות הכבדה מוטלת על כתפיכם ועליכם להוכיח קבל עם ועדה שאתם עושים הכל, אבל הכל, בכדי למנוע את הפיגוע הבא. תוכיחו שהפכתם עולמות במטרה לעצור את הטבח הבא מבעוד מועד.

ברור שאין פתרונות קסם. אי אפשר בלחיצת כפתור לגדוע את הצימאון של המרצחים הערבים לדם יהודי. מי שמתיימר לחשוב שישנה דרך לשנות את ההלכה בידוע שעשיו שונא ליעקב, אינו אלא הוזה. רק משיח צדקנו יושיע אותנו מהצרה הצרורה הזאת.

יחד עם זאת, אתם כרגע מקבלי ההחלטות ובידיכם נתונה האפשרות והסמכות לקבוע כי דינו של מחבל שיוצא לרצוח יהודים יהיה כבד מנשוא עבורו – ולא פחות חשוב מכך, עבור בני משפחתו.

ישנו ארגז כלים שלא נעשה בו די שימוש, אשר יכול להחמיר באופן דרמטי את תנאי הכליאה המפנקים של מחבלים נתעבים עם דם יהודי על הידיים. במקביל, אפשר לשקול שוב להשית עונש מוות על מחבלים ולגרש באופן מיידי את בני משפחותיהם.

אין כל ספק שצעדי ענישה קיצוניים כלפי מחבל נתעב ומעגל הדמים שמקיף ומטפח אותו, עשויים בסבירות גבוהה להרתיע את המחבל הבא בטרם יצא לטבוח ביהודים, ולו בשל החשש מהעונשים הכבדים שיושתו על בני משפחתו.

שבענו מהבטחות חלולות של פוליטיקאים. קצנו במי שמדברים גבוהה ועושים מעט. נמאס לנו לשמוע קול סמכותי שמבטיח מלחמה נחושה בטרור, אך בפועל מתמהמה בביצוע החלטות שבכוחן לצמצם עד כמה שאפשר את הסכנה לפיגוע נוסף.

העיניים של כולנו נשואות אליכם, מתוך תקווה וציפייה שהפעם תתנהלו אחרת. הפעם תדאגו למצות את מקסימום האפשרויות. הפעם תמלאו אחר ההבטחות ולא תשקטו עד אשר אחרון המרצחים ישקול היטב את צעדיו לפני שיצא לשפוך דם יהודי ברחובות.

לממשלה הזו אין שום תירוצים להתנער מאחריות. מרכיביה של הממשלה, מקצה לקצה, מגדירות עצמן ימין על מלא ואינן מערבות שיקולים זרים מעבר לביטחון אזרחי ישראל. זה הזמן אפוא לעשות מעשה ולקבוע עובדות בשטח שימגרו - ולו במעט - את הטרור האכזרי כלפי יהודים.

אל תהססו להשתמש בכל הכלים על מנת להילחם בטרור. לא במילים, במעשים. הפעילו את מלוא כובד המשקל במהלכים שיגדעו את הטרור. כולנו רוצים בהצלחתכם ומייחלים שתשיגו תוצאות טובות שיגבירו לכולנו את תחושת הביטחון ברחובות.

כיהודים מאמינים, ברור לנו מעל לכל ספק שאם ד' לא ישמור עיר, אזי שווא שקד שומר. אך לשומרים תפקיד קריטי ושליחות חשובה עד מאוד, ועליהם לוודא שדם יהודי לא יהיה חלילה הפקר. ונקם ישיב לצריו.

הפיגוע בנווה יעקב איתמר בן גביר שניאור ובר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד