ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
ברקע פיגועי הטרור האחרונים

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים אושרה לקריאה ראשונה

בצל פיגועי הטרור, הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים אושרה בוועדה לקריאה ראשונה ותעלה היום למליאה. ח"כ כץ: "יש לנו חובה ציבורית ומוסרית לכל משפחה שכולה - להעביר את החוק הזה"

הצעת החוק לשלילת אזרחות וגירוש מחבלים אושרה לקריאה ראשונה
ח"כ אופיר כץ צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל פיגועי הטרור האחרונים בירושלים, אושרה הבוקר (שני) לקריאה ראשונה הצעת החוק של יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ לשלילת אזרחות וגירוש למחבלים.

על פי הצעת החוק, שר הפנים ישלול אזרחותו או תושבותו של מחבל שהורשע בעבירת טרור וקיבל כספים מהרשות הפלסטינית והוא יגורש לשטחי הרשות הפלסטינית וכן לרצועת עזה. עוד נקבע בהצעת החוק כי קבלת הכספים מייצרת בסיס לזיקה בין המחבל לבין הרשות הפלסטינית, ולכן מדינת ישראל תגרש אותו לשטחי הרשות וכן לרצועת עזה.

על פי נתונים שהציגה מערכת הביטחון במהלך הדיונים, כ- 70% מהמחבלים שמקבלים תגמול מהרשות הפלסטינית הם בעלי מעמד של תושבות. שלילת התושבות והגירוש יאושרו על ידי שר הפנים תוך זמן קצוב של עד 14 ימים. בנוסף לשר הפנים, שר המשפטים ובית המשפט יאשרו תוך זמנים קצובים - שר הפנים יחויב לאשר תוך 14 ימים, שר המשפטים תוך 7 ימים ובית המשפט תוך 30 ימים.

הצעת החוק עברה בהסכמה רחבה וחתומים עליה 106 חברי כנסת ממפלגות הקואליציה והאופוזיציה.

יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ אמר: "בסוף השבוע האחרון, הלב נקרע, לי ולכל עם ישראל. כשאתה מרכין את הראש לטרור אתה מקבל יותר טרור, נגיב ביד חזקה. יש לנו חובה ציבורית ומוסרית לכל משפחה שכולה- להעביר את החוק הזה. לא ניתן שבזמן שאחיותנו ואחינו מדממים למוות יחלקו מעבר לכביש סוכריות. מחבלים ארורים לא יהיו פה, מקומם בעזה".

אופיר כץ שלילת אזרחות טרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד