ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"איש אשכולות"

ההיסטוריון ד"ר צבי צמרת הלך לעולמו

ד"ר צבי צמרת, היסטוריון ואיש חינוך ששימש בעברו כמנכ"ל יד בן צבי וחקר את תולדות הלח"י ותולדותיה של מערכת החינוך הישראלית, הלך לעולמו והוא בן 78. שר האוצר סמוטריץ' ספד: "איש אשכולות, איש חינוך יהודי וישראלי, איש שלנגד עיניו היה תמיד עם ישראל כולו"

ההיסטוריון ד"ר צבי צמרת הלך לעולמו
צבי צמרת צילום: אורן נחשון / פלאש90

ד"ר צבי צמרת, היסטוריון ואיש חינוך, הלך לעולמו בפתאומיות והוא בן 78. צמרת נולד בנתניה בשנת 1945, וכבר בגיל צעיר ניהל שני מוסדות חינוכיים, בקריית שמונה ובשדה בוקר. ב-1983 מונה למנכ"ל יד בן צבי, ובתפקיד זה התמיד במשך 27 שנים. כעבור שנים ספורות נודע כאחד הפעילים שתמכו ועשו רבות למען עליית יהודי בריה"מ ארצה, והוא אף היה שליח המוסד לבריה"מ שש פעמים במהלך חייו.

ב-1996 מונה צמרת לעמוד בראש ועדה ציבורית שבדקה את סדרי הנסיעה בשבת ברחוב בר אילן. מסקנותיה של ועדה זו סיימו סכסוך ארוך שנים סביב הסוגייה, עם קבלתן בידי בית המשפט העליון. בשנות 2010-2011 כיהן כיו"ר המזכירות הפדגוגית במשרד החינוך.

צמרת כתב וערך מספר ספרים, ובין היתר חקר את תולדות מחתרת ניל"י, ארגון הלח"י ומערכת החינוך הישראלית. הלווייתו תתקיים היום בשעה 17:30 בבית העלמין במודיעין.

שר האוצר סמוטריץ' ספד לצמרת: "צבי צמרת הלך לעולמו. איש אשכולות, איש חינוך יהודי וישראלי, איש שלנגד עיניו היה תמיד עם ישראל כולו. יהי זכרו ברוך".

השרה אורית סטרוק ספדה אף היא: "'למרות ששמי צמרת, אני בעד השורשים' - כך נהג לומר ד"ר צבי צמרת, הלוחם הגדול למען החינוך בישראל. "חייבים להעדיף את לימודי הכיסופים על לימודי הכסף" - חזר וטען בלהט, בכל הזדמנות. מבכה את לכתו, מבטיחה להמשיך בדרכו".

ראש הממשלה ספד: "קיבלתי בצער את הידיעה על פטירתו של ד"ר צבי צמרת - היסטוריון, איש חינוך ומיישב ערי הפיתוח. צבי שאף להיות גשר בין כל חלקי החברה הישראלית, והוא העשיר אותה במחקריו הבולטים שינקו מאוצרות הרוח של עמנו. יהי זכרו ברוך".

היסטוריון אורית סטרוק בצלאל סמוטריץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד