ו' סיון התשפ"ד
12.06.2024
בגלל הקיצוצים

האמריקאים באזהרה לבריטים: "לא מסוגלים להגן על עצמכם"

גנרל אמריקאי בכיר אמר לשר ההגנה הבריטי בן וואלאס כי הצבא הבריטי אינו נחשב עוד ככוח לוחם ברמה העליונה, כך חשפו מקורות הגנה. הירידה ביכולת הלחימה מגיעה לאחר עשרות שנים של קיצוצים כדי לחסוך כסף

האמריקאים באזהרה לבריטים: "לא מסוגלים להגן על עצמכם"
טנק צ'לנצ'ר 2 הבריטי צילום: צבא בריטניה

גנרל אמריקאי בכיר אמר בארבע עיניים לשר ההגנה הבריטי בן וואלאס, כי הצבא הבריטי אינו נחשב עוד ככוח לוחם ברמה העליונה, כך חשפו מקורות הגנה לרשת 'סקיי ניוז'. לדבריהם, הירידה הזו ביכולת הלחימה מגיעה לאחר עשרות שנים של קיצוצים כדי לחסוך כסף, וזה חייב להשתנות מהר יותר מהמתוכנן בעקבות מלחמת רוסיה באוקראינה. "בשורה התחתונה, זה צבא שלם שלא מסוגל להגן על בריטניה ובעלות בריתנו במשך עשור", אמר אחד ממקורות ההגנה.

המקורות אמרו כי ראש הממשלה רישי סונאק מסתכן להיכשל בתפקידו כ"ראש ממשלה בתקופת המלחמה", אלא אם ינקוט פעולה דחופה לאור האיום הביטחוני הגובר שמציבה רוסיה של ולדימיר פוטין. זה צריך לכלול הגדלת תקציב הביטחון בלפחות 3 מיליארד ליש"ט בשנה, עצירת תוכנית לצמצום נוסף בהיקף כוח הצבא, והקלה על כללי הרכש בזמנים של שלום החוסמים את יכולתה של בריטניה לקנות נשק ותחמושת במהירות.

"יש לנו ראש ממשלה בזמן מלחמה", אמר אחד המקורות. "ההיסטוריה תסתכל אחורה על הבחירות שהם יעשו בשבועות הקרובים עם השאלה האם הממשלה הזו באמת מאמינה שחובתה העיקרית היא להגן על הממלכה או שמא זו רק סיסמה שיש לתת לה מס שפתיים".

מצבה של צבא בריטניה

התחמושת תיגמר לכוחות המזוינים "בעוד כמה ימים" אם יידרשו להילחם.

לבריטניה אין את היכולת להגן על השמים שלה מפני רמת התקפות הטילים והמל"טים שאוקראינה סובלת מהם.

ידרשו חמש עד 10 שנים עד שהצבא יוכל להציב אוגדות לוחמות של כ-25,000 עד 30,000 חיילים עם טנקים, ארטילריה ומסוקים.

כ-30% מכוחות בריטניה בכוננות גבוהה הם חיילי מילואים שאינם מסוגלים להתגייס במסגרת לוחות הזמנים של נאט"ו.

רוב צי המשוריינים של הצבא, לרבות טנקים, נבנה לפני בין 30 ל-60 שנה, וחלופות מלאות לא צפויות עוד שנים.

על פי הדיווח, קיימות תוכניות למודרניזציה של הצבא עם כלי רכב קרביים, טילים וטנקים משודרגים, אך הן תוכננו לפני שרוסיה פתחה במלחמתה וציר הזמן לספק את השינוי איטי מכדי לעמוד בסיכון המוגבר, על פי מקורות ההגנה.

דאגות כאלה אינן רק על ידי אנשים בתוך אנשי ההגנה של בריטניה, מקורות אמרו כי גנרל אמריקאי בכיר הביע הערכה לגבי הצבא הבריטי לשר וואלאס ולכמה פקידים בכירים אחרים בסתיו האחרון.

הגנרל השתמש במונח כדי לדרג את כוחו של הצבא של מדינה, כאשר דרג א' נחשב למעצמה ברמה הגבוהה ביותר כמו ארצות הברית, רוסיה, סין וצרפת, מעמד בו מבקשת גם בריטניה להחזיק.

דרג שני מתאר כוח בינוני יותר עם פחות יכולת לחימה כמו גרמניה או איטליה. לפי המקורות, הגנרל, בהתייחסו לצבא, אמר: "אין לך את דרג א'. זה בקושי דרג ב".

אחד המקורות אמר שארה"ב ושאר נאט"ו מבינים שבריטניה מתכננת לבנות מחדש את הכוח שלה. ב-2020, בוריס ג'ונסון, כראש ממשלה, הגדיל את הוצאות הביטחון ב-16 מיליארד ליש"ט - העלייה הגדולה ביותר מאז המלחמה הקרה, אך לא מספיקה כדי להשלים את הפערים.

מלחמת אוקראינה רוסיה ארה''ב בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד