ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"יש לרפורמה מחיר"

לפיד: "גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת - היא תפגע לכולנו בפרנסה"

לפיד התייחס בישיבת הסיעה השבועית לסערה סביב הרפורמה המשפטית ואמר: "כל מי שבודק את הנתונים יודע שתהיה פגיעה חמורה בכלכלה". לדבריו, "גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת - יש לה מחיר"

לפיד: "גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת - היא תפגע לכולנו בפרנסה"
יאיר לפיד צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש האופוזיציה ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שני) בפתח ישיבת הסיעה בכנסת: "יותר מ-300 הכלכלנים הבכירים ביותר במשק, כולל חתני פרס נובל, כולל נגיד בנק ישראל היום ונגידי בנק ישראל בעבר, הודיעו שאם החקיקה נגד הדמוקרטיה תעבור, תהיה פגיעה חמורה בכלכלה.

הבוקר הצטרפו אליהם 50 מנכ"לים של משרדים ממשלתיים. ביניהם משרדי ראש הממשלה, האוצר והכלכלה, רובם בימי הליכוד, שהזהירו מ'נזק חסר תקדים לכלכלה הישראלית'".

לפיד הוסיף: "בכירי ההייטק אומרים שהמשקיעים הזרים מתחילים להיעלם. שחברות מעבירות את הפעילות שלהן לארצות אחרות. הייטק זה לא רק הקטר של המשק, לא רק מנוע הצמיחה הגדול ביותר שלנו, זה גם הנתח הכי משמעותי של כספי המיסים.

בכירי הבנקאים בישראל אומרים שהם מזהים בריחה של פיקדונות. אנשים מתחילים להוציא את הכסף שלהם מישראל. בשבוע האחרון הבורסות בעולם עלו, ורק הבורסה הישראלית בירידות חדות".

לדברי לפיד: "אין אף איש מקצוע רציני שחושב אחרת. כל מי שבודק את הנתונים, את מה שאומרים האנליסטים של החברות הגדולות, יודע שתהיה פגיעה חמורה בכלכלה, פגיעה חמורה בפרנסה של כל אזרח בישראל, פגיעה בצמיחה ובשגשוג שהביאה הממשלה שהיתה לי הזכות לעמוד בראשה".

לפיד תקף: "מול כל אנשי המקצוע יש רק שני אנשים שאומרים את ההיפך: אחד נאשם בפלילים, השני עבריין מורשע. ראש הממשלה נתניהו, והשר המפוטר אריה דרעי. הם האנשים היחידים שאומרים שהחקיקה לא תפגע בכלכלה, וראו איזה פלא, הם גם האנשים שהחקיקה הזו הכי תועיל להם באופן אישי.

זו בדיוק הסיבה שאמרנו מהיום הראשון: הם לא יכולים להוביל את החקיקה נגד הדמוקרטיה מפני שהם לא באים לזה ממקום נקי, השיקולים שלהם זרים, האינטרסים שלהם קודמים מבחינתם לטובת המדינה", אמר.

לסיום הבהיר לפיד: "גם מי שתומך בחקיקה הזו צריך לדעת - יש לה מחיר. היא תפגע לכולנו בפרנסה. היא תעלה את יוקר המחיה. היא תהפוך את ישראל לכלכלה תחרותית פחות ויעילה פחות. זה המחיר. כל מי שטוען אחרת – פשוט משקר".

יאיר לפיד בנימין נתניהו הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד