ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
כמה מהם יאושרו?

הפיגוע בנווה יעקב: עלייה דרמטית בביקוש לנשיאת נשק

ביממה וחצי מאז התרחש הפיגוע הקטלני בשכונת נווה יעקב נרשמה עלייה משמעותית בכמות הבקשות לשאת נשק מה שמעיד על תחושות הציבור שחושש לשלומו | על בסיס נתוני השנה שעברה, ההערכה היא שרק מעט מן הבקשות תאושרנה

הפיגוע בנווה יעקב: עלייה דרמטית בביקוש לנשיאת נשק
מטווח ירי צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

הבחירות האחרונות היו ללא ספק לפחות בעיני רוב הציבור ישראלי שהצביע למפלגות הקואליציה על הביטחון האישי ותחושת אבדן ההרתעה מול מבקשי רעתנו. הפיגוע המחריד בליל שבת בלב שכונת נווה יעקב הירושלמית החזיר שוב את הפחד והאימה לרחובות ועמם נרשמת עלייה בהגשת בקשות לנשיאת נשק.

על רקע המצב הביטחוני המתוח מאז פיגוע הירי שאירע בשכונת נווה יעקב בירושלים שבו נרצחו שבעה בני אדם, חלה עלייה משמעותית בביקוש של הישראלים לשאת נשק אישי, כך מפרסם לראשונה ב'חדשות 13' העיתונאי אלי סניור.

תוך כדי השבת ולאורך יום ראשון נרשמו לא פחות מ-1,065 ישראלים בקשות למשרד לביטחון לאומי לנשיאת נשק. לשם השוואה, הממוצע בשגרה עומד על בערך 120 בקשות ביום. מדובר בעלייה של כ-500% תוך קצת יותר מיומיים. בשל כך, במשרד לביטחון לאומי פועלים כדי לתת מענה לבקשות הללו, למרות שניסיון העבר מלמד שחלק גדול מהבקשות נשללות.

אילוסטרציה. צילום: פיקסה ביי.

רק בשביל להמחיש, לאורך שנת 2022 שבה התרחשו גם כן פיגועים מחרידים בין היתר בחדרה, בבני ברק ובאלעד, הוגשו בסך הכל 42 אלף בקשות, מתוכן רק 11 אלף אושרו.

לפי הדיווח ב'חדשות 13', השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר יקיים היום (שלישי) ישיבה בנושא במטרה להקל ולהגמיש את הקריטריונים לנשיאת נשק, וגם - לקצר את זמני האישורים לקבלת הרישיון. על כן, במשרד מתכננים להרחיב את כוח האדם באגף לרישוי כלי ירייה.

נכון להיום, 147 אלף ישראלים מחזיקים ברישיון לנשק, מתוכם 40 אלף משתייכים לאנשי כוחות הביטחון.

נשיאת נשק רישיון נשק הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד