ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"תוצאות חמורות מאוד"

יעקב אשר קיים דיון: "פצצת זמן שמתקתקת בשקט"

הזיהום במפרץ חיפה שגורם לעודף תחלואה בקרב תושבי האזור נידון בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת | יו"ר הוועדה ח"כ יעקב אשר: "מפרץ חיפה הוא פצצת זמן שמתקתקת בשקט. מדובר בפיגוע מתמשך במשך שנים והתוצאות שלו הן חמורות מאוד. בלי להיות מדען אפשר להבין שהאזור הזה הוא בעייתי"

יעקב אשר קיים דיון: "פצצת זמן שמתקתקת בשקט"
בוועדת הפנים של הכנסת צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת הפנים והגנת הסביבה, ח"כ יעקב אשר, קיים דיון בנושא עודף תחלואה בקרב תושבי מפרץ חיפה ואמר כי "הפתרון הוא העברה של המפעלים המזהמים ומעבר לטכנולוגיות שאינן מזהמות – לשם אנחנו חותרים וגם ההסכם הקואליציוני שעליו אנחנו חתומים עוסק בכך".

בדיון שהתקיים בוועדת הפנים והגנת הסביבה בראשות ח"כ יעקב אשר, ושעסק בממצאי המחקר המעידים על הימצאות חומרים מסרטנים בדם של תושבי מפרץ חיפה, אמר היו"ר אשר כי מפרץ חיפה הוא אחד הנושאים הדחופים שנמצאים על סדר יומה של הממשלה, כשהכוונה בסופו של היא פינוי המפעלים המזהמים ופיתוח האזור.

"התוכנית כבר קיימת והתקבלו בעניינה החלטות ממשלה רבות. מדובר בתוכנית מאוד מורכבת ברמת הרגולציה, התקציבים והמשרדים המעורבים בה. הוועדה תתחיל סדרה של ישיבות במהלכן תוצג התוכנית הכוללת שתפולח לפי משרדי ממשלה. הכוח של הוועדה הוא לדחוף, להעיר ולהאיר ולגרום לכך שאותן החלטות תצאנה אל הפועל", אמר היו"ר אשר והוסיף כי "מפרץ חיפה הוא פצצת זמן שמתקתקת בשקט. מדובר בפיגוע מתמשך במשך שנים והתוצאות שלו הן חמורות מאוד. בלי להיות מדען אפשר להבין שהאזור הזה הוא בעייתי".

לדבריו, הניטור של המפגעים הסביבתיים הוא לא הפתרון. הפתרון הוא ההעברה של המפעלים המזהמים ומעבר לטכנולוגיות שאינן מזהמות – לשם אנחנו חותרים וגם בהסכם הקואליציוני שעליו אנחנו חתומים יש סעיף שעוסק בכך. הוא הודיע כי יפנה לשר האוצר בצלאל סמוטריץ ולשרה להגנת הסביבה עידית סילמן לחזק את מערך הפיקוח כדי שהאכיפה במפרץ חיפה תהיה יעילה יותר.

יעקב אשר מפרץ חיפה זיהום אוויר זיהום סביבה זיהום בחיפה זיהום חמור ועדת הפנים והגנת הסביבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד