ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
פגיעה שנייה במקום

רקטה רוסית פגעה בבית הכנסת עתיק באוקראינה

בית הכנסת העתיק נבנה בשנת 1909. בתמונה שפרסמה הקהילה היהודית ניתן לראות בקיר חור גדול מרקטה רוסית. במהלך ההפגזה הרוסית במאי 2022, נהרסו חלונות הבניין ונשבר קיר. רבה של אוקראינה "בשם הקהילה היהודית באוקראינה, אני מגנה בכל תוקף את הפגיעה של הצבא הרוסי בבית הכנסת"

רקטה רוסית פגעה בבית הכנסת עתיק באוקראינה
בית הכנסת גולייפול צילום: ОЄОУ

תושבים בעיר גולייפול (חוליאפולה) בחבל זפוריז'יה באוקראינהס מדווחים בימים האחרונים על הרס קטסטרופלי בחלק ההיסטורי של העיר עקב הפגזות יומיומיות מצד הרוסים, במהלכן נפגע בית הכנסת המקומי מרקטה רוסית. זו לא הפעם הראשונה שהמבנה ההיסטורי ניזוק במהלך המלחמה; במהלך ההפגזה הרוסית במאי 2022, נהרסו חלונות הבניין ונשבר קיר.

בארגון הקהילות היהודיות ОЄОУ מספרים כי בית הכנסת גולייפול נבנה לפני יותר מ-100 שנה, בשנת 1909, במקום בו עמד בית הכנסת הישן מעץ שהיה קיים מאז 1872. בשנת 2020 הוצבו ליד המבנה עמדות מיוחדות עם מידע על ההיסטוריה של בית הכנסת הזה והם מספרות על תרומתם של היהודים לפיתוח העיר.

ביוני 2022 פגעו טילים רוסיים בעיר מריופול שהייתה אז כבושה על ידי כוחות רוסים. באותם ימים נהרסו שלושה בתי כנסת ברחבי אוקראינה כתוצאה מתקיפות טילים ששיגרו חיילים רוסים. כך הודיעה הקהילה היהודית המאוחדת של אוקראינה. בית כנסת שנבנה בתחילת המאה ה-20 וממוקם ברחוב ניקולייבסקיה, נהרס חלקית.

הרב משה ראובן אסמן הרב הראשי לאוקראינה בתגובה לפגיעת טיל רוסי בבית הכנסת: "בשם הקהילה היהודית באוקראינה, אני מגנה בכל תוקף את הפגיעה של הצבא הרוסי בבית הכנסת העתיק שבעיר גולייפול. בעולם נורמטיבי מקובל שמקומות קדושים הם מחוץ לתחום, גם את המוסכמה הזאת הרוסים שברו. אני מצפה ממנהיגי העולם לגנות בחריפות את המעשה הנפשע".

מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד