כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
מה ישראל תצטרך לתת?

'תוכנית ההרגעה' שהציג אבו מאזן לבלינקן

מזכיר המדינה האמריקני נועד ברמאללה עם אבו מאזן. אבו מאזן הציג תוכנית הרגעה עם מספר צעדים - בין היתר הפסקת הרחבת ההתנחלויות והימנעות משינוי הסדרים בהר הבית

'תוכנית ההרגעה' שהציג אבו מאזן לבלינקן
אבו מאזן צילום: Flash90

יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן נפגש היום (שלישי) עם מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן והציג בפניו "תוכנית" להרגעת יהודה ושומרון, שעיקרה חזרה לסטטוס קוו שהיה קודם לשנת 2000 - אז פרצה האינתיפאדה השנייה, כך דווח ב'חדשות 12'. ראשי המודיעין המצרי והירדני, הגנרלים עבאס כאמל ואחמד חוסני, הגיעו לרמאללה להשתתף הפגישה.

על פי התוכנית שהציג אבו מאזן, תוכרז תקופה של שלושה עד שישה חודשים להפגת המתיחות. במהלך התקופה הזאת יינקטו מספר פעולות: הפסקת הרחבת ההתנחלויות, הימנעות משינוי הסדרים בהר הבית, הפסקת חבירת כוחות ישראליים לשטחי A ועצירת הריסת בתים. אם ישראל תסכים לדרישות הפלסטינים יהיו מוכנים לחדש את התיאום הביטחוני עם ישראל ובנוסף לא יוגשו בקשות לחברות בארגונים בין-לאומיים נוספים.

כלל לא בטוח שההצעה הזו של הפלסטינים תוכל לשמש בסיס לשיפור המצב בשטח. סגן מנהיג הפתח אל-עלול אמר היום כי אין ציפיות לפריצת דרך בשיחות עם בלינקן. במקביל, יו"ר הרשות שיגר את יועצו הצבאי הגנרל חג' איסמעאיל לפגישה עם מושלי המחוזות ומפקדי כוחות הביטחון בגדה המערבית במטרה להדריך אותם כיצד לנהוג להבא בעניין שיתוף הפעולה הביטחוני עם ישראל.

יצוין כי לאחרונה הציג אבו מאזן ליועץ לביטחון לאומי של ארצות הברית ג'ייק סליבאן את עיקרי התוכנית. 

אנתוני בלינקן אבו מאזן מתיחות ביטחונית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד