ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
בעקבות הביקורת הציבורית

חולדאי נשאל: מתי מאירים את בניין העירייה?

ביקורת ציבורית נמתחה כלפי עיריית תל אביב שלא האירה את בנין העירייה כהרגלה כאות הזדהות עם נרצחי הפיגוע בנווה יעקב | חולדאי השיב לתלמידים תשובה מגומגמת בנושא ואמר: "אין לי תשובה טובה לתת לך. כשקורה איזה אירוע שהוא בומבסטי לציבור ומישהו בא ומציע, אנחנו שוקלים"

חולדאי נשאל: מתי מאירים את בניין העירייה?
נרות לזכרו של רבין בת"א צילום: תומר נויברג, פלאש 90

ביקורת ציבורית נמתחה כלפי עיריית תל אביב והעומד בראשה רון חולדאי על רקע הפיגוע הרצחני בשכונת נווה יעקב בירושלים, על כך שהעירייה לא טרחה כהרגלה להאיר את חזית בניין העירייה בדגל ישראל וכדומה כאות הזדהות עם נרצחי הפיגוע כפי שהיא נוהגת להזדהות עם מדינות העולם כאשר מתרחש אצלם אירוע טרור.

לפי הדיווח של איתי שיקמן ב'כאן חדשות', ביום ראשון האחרון ביקר ראש העיר חולדאי בתיכון הגמנסיה העברית הרצליה בתל אביב, ונתקל בשאלה קשה במפגש שערך עם התלמידים. אחד מהם שאל את חולדאי מי מחליט להאיר את בניין העירייה בצבעי דגלי המדינות לאחר אירועים מסוימים ולכך השיב ראש העיר בגמגום: "אין לי תשובה טובה לתת לך". 

"מה מדיניות העירייה לגבי התאורה של בניין העירייה, מי מחליט להאיר את הבניין בדגלים?" שאל אחד התלמידים. "למשל אחרי הפיצוץ בלבנון האירו בדגל לבנון. האם שקלו להאיר את הבניין בדגל ישראל אחרי הפיגועים בסופ"ש? השאלה: מי בעירייה מקבל את ההחלטה?". 

חולדאי נשמע מגומגם בתשובתו: "בניין העירייה מואר באירועים מסוימים שקורים בהפתעה, לא אירועים קבועים. כשקורה איזה אירוע שהוא בומבסטי לציבור ומישהו בא ומציע, אנחנו שוקלים. שיקול דעת. האם אנחנו צודקים תמיד? לא. ולכן, אין לי תשובה טובה". 

בהמשך נשאל חולדאי מצד התלמיד: "אנחנו נראה בקרוב דגל ישראל גם?". על כך השיב ראש העיר: "דגל ישראל עולה מדי פעם לעיתים קרובות...וגם היה הרבה פעמים, לא פעם אחת, הרבה פעמים". בעבר אכן הואר בניין העירייה בצבעי דגלי ישראל כמה פעמים, כמו למשל לאחר האסון בהר מירון. 

מעיריית תל אביב נמסר: "העירייה האירה את בניין העירייה בדגל ישראל פעמים רבות לאחר פיגועים, ומשתתפת בצערן העמוק של משפחות קורבנות הפיגוע הנורא בירושלים".

עיריית תל אביב רון חולדאי הפיגוע בנווה יעקב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד