י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"ממה אתה מפחד?"

ההוראה החדשה של שר החינוך שמקוממת את המנהלים

"אין לאף גורם פוליטי להיכנס לשטח מוסדות החינוך ללא אישור של לשכת השר". כך בהוראה חדשה שיצאה מלשכת שר החינוך יואב קיש אל מנהלי בתי הספר בישראל שמתקוממים בתגובה נגד ההוראה: "העיתוי של המכתב מאוד ברור"

ההוראה החדשה של שר החינוך שמקוממת את המנהלים
בכנסת צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

לשכת שר החינוך הפיצה מכתב למנהלי מחוזות במשרד החינוך, לפיו הם נדרשים לעדכן את לשכת השר אם גורמים פוליטיים פונים אליהם. כך מפרסם כתב החינוך לירן כוג'הינוף ב'כאן חדשות'. עוד צוין במכתב ששלח ראש מטה שר החינוך כי אין לאף גורם פוליטי להיכנס לשטח מוסדות החינוך ללא אישור של לשכת השר.

מנהל בית ספר בתל אביב התקומם נגד ההוראה החדשה ואמר ל'כאן חדשות': "מעולם לא היה צריך לבקש אישור מאף אחד להכניס פוליטיקאי לבית הספר. נראה שבלשכת השר מבוהלים המחאה נגד המערכת המשפטית הגיע לבתי הספר". מנהל בית ספר ותיק מאזור השרון התקומם גם הוא והוסיף: "אין נוהל כזה ומעולם לא היה. העיתוי של המכתב מאוד ברור".

במשרד החינוך מסבירים בתגובה את הרציונל שעומד מאחורי שליחת ההוראה: "תפקידינו הינו בראש ובראשונה לשמור, להגן ולקדם את כלל ילדי ישראל. אף הורה במדינת ישראל לא מוכן ואינו רוצה שפוליטיקאים מימין או משמאל ייכנסו לבית ספר או לגנים של ילדינו ללא אישור מראש. הודעת ראש מטה השר נועדה לתזכר בדבר הדין הקיים, על מנת למנוע הפיכת מוסדות החינוך לזירה פוליטית מימין ומשמאל ועל מנת לשמור על התדמית הציבורית הניטראלית של מוסדות החינוך ועובדיהם, כראוי. הדבר היחיד אשר עומד לנגד עינינו הוא טובתם וקידומם של כלל ילדי ישראל".

שר החינוך יואב קיש. צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת.

משרד החינוך הפיץ בשבוע שעבר תזכורות של חוזר מנכ"ל למנהלי בתי ספר בנוגע לאיסור לארגן התכנסויות והפגנות פוליטיות בשעות הלימודים. במכתב שנשלח למנהלים נכתב כי "לאחרונה הובאו לפתחנו מספר אירועים בהם עובדי הוראה, מכל קצוות הקשת הפוליטית, ארגנו הפגנות ו/או השמיעו התבטאויות פוליטיות קיצוניות אשר חורגות מגבולות חופש הביטוי. אף נתקלנו במצבים בהם עובדי הוראה עודדו ו/או הובילו להתכנסויות והפגנות בשעות הלימודים, תוך פרסום מכתבים בשם בית הספר".

במכתב הם הוסיפו: "יש להבחין בין חינוך לתודעה ולמעורבות פוליטית-חברתית ואזרחית, שהוא מותר ואף רצוי, ובין הטפה לתפיסה פוליטית-מפלגתית מסוימת, שהוא פסול ואסור על-פי החוק". בסיכום המכתב צויין: "לא נותיר ולא נאפשר להפוך את מוסדות החינוך לזירת התגוששות פוליטית. בהתאם לחוזרי המנכ"ל והדין יש לשמר את גבולותיו של שיח ממלכתי, ענייני ומכבד גם בהנתן מחלוקת ואי הסכמה פוליטית".

סגן יו"ר הכנסת ח"כ משה טור פז מ'יש עתיד' הגיב לפרסום ותהה בטוויטר: "יואב, ממה אתה מפחד? מדי שבוע אני מגיע לשטח, מבקר בבתי ספר, משוחח עם הצוותים החינוכיים ושומע את התלמידים. כך טיפלתי בשיבוצים חסרים ובתוספת שעות מול הרשות המקומית. במקום למנוע ממני ומאחרים לשמוע את התלמידים, אתה מוזמן להצטרף אליי בביקורים הבאים. בטוח תלמד משהו".

שר החינוך משרד החינוך יואב קיש פוליטיקאים בתי ספר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד