כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
קידוש השם

צעיר חרדי נפגש עם מלך אנגליה ובירך "ברוך שחלק מכבודו"

צעיר חרדי בן 19 שהגיע יחד עם סבתא רבתא שלו לטקס קבלת מדליית אות המסדר האימפריה הבריטית מהמלך, קידש שם ברבים בפני הנוכחים הנכבדים ובירך: "ברוך שחלק מכבודו לבשר ודם". המלך שוחח עם ניצולת השואה ונינה, ניצולת אושוויץ בכתה מהתרגשות

צעיר חרדי נפגש עם מלך אנגליה ובירך "ברוך שחלק מכבודו"
המלך צ'ארלס עם הנין דוב פורמן צילום: באדיבות המצלם

גברת לילי אברט, ניצולת אושוויץ בת ה-99, שהפכה למפורסמת מאוד בשנים האחרונות בבריטניה, לאחר ששרדה את הקורונה לפני כשנתיים, הגיעה עם נינה דב פורמן בן ה-19 לקבל את מדליית 'מסדר האימפריה הבריטית'. אברט, המתגוררת בלונדון נדבקה בנגיף הקורונה בתחילת הקורונה וטופלה בביתה בצפון לונדון על ידי קרוביה עם אספקת חמצן. נינה דב פורמן, בן 19, כוכב תקשורת בפני עצמו, התפרסם ברחבי בריטניה לאחר שהוא מטפל בסבתו הקשישה במסירות.

אתמול פרסם דב פורמן כי הוא הלך עם לילי לקבל את אות המסדר האימפריה הבריטית מהמלך צ'ארלס: "זה היה כל כך מלא בענווה לראות את סבתא רבתא המדהימה שלי, בת 99, מקבלת את אות המסדר הבריטי שלה היום, בטירת וינדזור, מהוד מלכותו המלך".

המלך צ'ארלס נותן לגברת לילי את המדליה, לצידה נינה החרדי דב פורמן

דוב הצעיר לא התבלבל מול המלך, ובירך את הברכה הנדרשת בשם ומלכות: "בָּרוּךְ אַתָּה השם אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם שֶׁנָּתַן מִכְּבוֹדוֹ לְבָשָׂר וָדָם", המלך התרגש מאד לאחר שקיבל הסבר מפי הצעיר החרדי לגבי הברכה ומשמעותה. ל'בחדרי חרדים' נודע כי בדרך כלל המלך לא מתערב בהענקת מדליות מסוג זה, אך הפעם המלך חרג ממנהגו, ושוחח עם הקשישה הגיבורה ונינה הצעיר. לילי אמרה למלך: "הייתי בגיהינום, אושוויץ, כמה מיוחד להיות כאן היום, עם המלך, בארמון". לילי בת 99 בכתה מתרגשות בזמן השיחה עם המלך.

לאחר מכן כאמור, המלך שוחח עם דוב הצעיר והתעניין בסיוע שהוא מעניק לסבתא רבתא שלו. דוב אמר למלך שהוא רוצה לברך את ברכת "ברוך שחלק מכבודו", המלך מצידו שמח על המחווה, דב הסביר למלך על המילים והכוונה של הברכה, המלך אמר שהוא מכיר את הברכה כי הוא שמע אותה כמה פעמים לאחרונה בפגישות עם יהודים.

דב פורמן המלך צארלס לילי אברט ניצולת שואה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד