כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
סכנה גרעינית

ארה"ב מאשימה את רוסיה בסיכון הסכם פיקוח על נשק גרעיני

ממשל ביידן מאשים את רוסיה בכך שהיא לא מאפשרת בדיקות גרעיניות בשטחה, ומאשים את מוסקבה בסיכון מאמצי בקרת נשק. הממשל גם האשים את רוסיה בכישלון חידוש השיחות הנדרשות על פי אמנת START בנושא פיקוח אחר נשק גרעיני

ארה"ב מאשימה את רוסיה בסיכון הסכם פיקוח על נשק גרעיני
חומר רדיואקטיבי. אילוסטרציה צילום: Pixabay

סירובה של רוסיה לאפשר לבדיקות גרעיניות בשטחה להתחדש, מסכנת את אמנת הגרעין החדשה START ואת בקרת הנשק האמריקאית-רוסית באופן כללי, כך האשים ממשל ביידן את הרוסים.

התקווה ששתי המדינות יוכלו להציל את שיתוף הפעולה בהגבלת נשק גרעיני אסטרטגי למרות המתיחות הגבוהה סביב מלחמתה של רוסיה באוקראינה ביינתיים נשארה בגדר תקווה בלבד.

בדיקות של אתרים צבאיים בארה"ב וברוסיה במסגרת אמנת START הושהו על ידי שני הצדדים בגלל התפשטות נגיף הקורונה במרץ 2020. ועדת ארה"ב-רוסיה המפקחת על יישום האמנה התכנסה לאחרונה באוקטובר 2021, אך רוסיה השעתה אז באופן חד צדדי את האמנה ואת שיתוף פעולה עם הוראות הבדיקה של האמנה באוגוסט 2022, כדי למחות על תמיכת ארה"ב באוקראינה.

"הסירוב של רוסיה להקל על פעילות הפיקוח מונע מארה"ב לממש זכויות חשובות על פי האמנה ומאיים על כדאיות הפיקוח על נשק גרעיני ארה"ב-רוסי", כך מסרה מחלקת המדינה. הממשל גם האשים את רוסיה בכישלון חידוש השיחות הנדרשות על פי אמנת START החדשה.

מטעם משרד החוץ של רוסיה נמסר באוגוסט האחרון כי המשרד הודיע ​​לארה"ב שהוא משעה זמנית את הבדיקות באתר הנדרשות על פי האמנה. המשרד מסר כי הסנקציות האמריקניות שהוטלו בגין פלישת רוסיה לאוקראינה בפברואר 2022, שינו את התנאים בין שתי המדינות וטענה כי ארה"ב חוסמת את הרוסים מלבצע את הבדיקות שלהם באתרים בארה"ב.

מחלקת המדינה הכחישה כי ארה"ב חוסמת בדיקות של הרוסים.

 

 

מלחמה גרעינית ארה''ב מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד