כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נהיגה מסוכנת

נהג אוטומטי: משרד המשפטים האמריקני דורש מסמכים מ'טסלה'

משרד המשפטים האמריקני ביקש מסמכים מטסלה הקשורים לנהג האוטומטי ולתכונות "נהיגה עצמית מלאה". משרד המשפטים חוקר תלונות על בעיות בנהיגה אוטומטית של טסלה. "נהגים לא שמים לב לנהיגה שלהם בכביש"

נהג אוטומטי: משרד המשפטים האמריקני דורש מסמכים מ'טסלה'
רכבי טסלה צילום: unsplash

משרד המשפטים האמריקני ביקש מחברת טסלה מסמכים הקשורים לתכונות הנהג האוטומטי ו"נהיגה עצמית מלאה" שלה. "למיטב ידיעתנו אף סוכנות ממשלתית בשום חקירה מתמשכת לא הגיעה למסקנה שהתרחשה עבירה כלשהי", מסרה טסלה לרשות ניירות ערך.

יצרנית הרכבים החשמליים באוסטין, טקסס, הזהירה שאם הממשלה תחליט לנקוט בפעולת אכיפה, עשויה להיות לכך השפעה שלילית מהותית על עסקיה.

טסלה כבר עומדת בפני בדיקות רבות של המינהל הלאומי לבטיחות בדרכים על בעיות בשתי מערכות הנהג שלה, "טייס אוטומטי", ו"נהיגה עצמית מלאה".

טסלה מציינת באתר האינטרנט שלה שהמכוניות לא יכולות לנהוג בעצמן. נהגים המשתמשים ב"נהיגה עצמית מלאה" יכולים לנווט בכבישים במקרים רבים, אך מומחים אומרים שהמערכת יכולה לעשות טעויות, דבר שאפילו הבעלים אילון מאסק מודה. "אנחנו לא אומרים שזה ממש מוכן שלא יהיה אף אחד מאחורי ההגה", אמר מאסק באוקטובר.

מייקל ברוקס, מנכ"ל המרכז לבטיחות רכבים, ארגון ללא מטרות רווח, אמר שמשרד המשפטים יכול לבחון בעיות בטיחות במערכות, או שהוא יכול לחקור את הטענות של טסלה שהמכוניות יכולות לנהוג בעצמן כשהן לא יכולות.

"כשאתה מקבל את המכונית, היא באמת לא יכולה לעשות את כל מה שהובטח" אמר ברוקס. "טסלה מוציאה לכביש רכב שאינו מסוגל לבצע את היכולות הנטענות. עם זאת, יש לנו נהגים שמסתמכים על ההבטחות הללו ובעיקר לא שמים לב לנהיגה כי הם חושבים שהוא מסוגל יותר ממה שהוא".

משרד המשפטים טסלה אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד