י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
יתווך בין רוסיה לאוקראינה?

נתניהו ברקע התקיפה באיראן: "ישראל פועלת נגד פיתוח נשק מסוים"

ראש הממשלה העניק ריאיון לרשת CNN וסיפק שלל כותרות. על התקיפה המיוחסת לישראל באיספאהן: "תמיד כשיש פיצוץ במזרח התיכון מאשימים אותנו". על מלחמת רוסיה אוקראינה: "מוכן לתווך. לא דוחף את עצמי". על הרפורמה במערכת המשפט: "תחזק את הדמוקרטיה"

נתניהו ברקע התקיפה באיראן: "ישראל פועלת נגד פיתוח נשק מסוים"
בנימין נתניהו צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ראש הממשלה בנימין נתניהו העניק הלילה (רביעי) ריאיון לרשת CNN והתייחס במרומז למעורבותה של ישראל לתקיפה במתקן הנשק באיספהאן. נתניהו אמר כי ישראל "נוקטת פעולות נגד פיתוח נשק מסוים". עם זאת, ראש הממשלה סירב לאשר או להכחיש האם ישראל עומדת מאחורי מתקפת המל"טים במפעל הצבאי ואמר, "אני אף פעם לא מדבר על מבצעים ספציפיים. בכל פעם שיש פיצוץ במזרח התיכון, מאשימים או מייחסים אחריות לישראל - לפעמים אנחנו אחראים, ולפעמים לא".

נתניהו הוסיף: "אני חושב שהדרך היחידה לעצור או לעכב מדינה מלהשיג נשק גרעיני היא שילוב של סנקציות כלכליות משתקות, והדבר החשוב ביותר, איום צבאי אמין". לדבריו, "אם יש לך משטרים רמאיים שמתכננים להשיג נשק גרעיני, אתה יכול לחתום איתם על 100 הסכמים - וזה לא יעזור".

על האפשרות לחדש את המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים הבהיר ראש הממשלה: "עקפתי אותם, הלכתי ישר למדינות ערב והבאתי רעיון חדש של שלום. הבאתי ארבעה הסכמי שלום, הסכמי אברהם, שזה מספר כפול ממספר הסכמי השלום שכל קודמיי הביאו ב-70 שנים גם יחד".

נתניהו הוסיף: "אני בהחלט מוכן לתת להם (לפלסטינים) את האמצעים הדרושים להם כדי לשלוט בעצמם, אולם לא אף אמצעי שיוכל לאיים עלינו. זה אומר שישראל חייבת להישאר בעלת האחריות הביטחונית העליונה".

נתניהו התייחס במהלך הריאיון למלחמה בין רוסיה לאוקראינה ואמר כי הוא יהיה מוכן לשקול לנסות ומתווך בין המדינות בתנאי ששתי המדינות וארצות הברית יבקשו זאת ממנו. "אם אתבקש על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים - בהחלט אשקול את זה, אבל אני לא דוחף את עצמי פנימה", אמר נתניהו. הוא הסביר כי המהלך צריך להיות "בזמן הנכון ובנסיבות הנכונות".

נתניהו חשף כי כבר בחודש פברואר בשנה שעברה הוא התבקש לשמש כמתווך בין המדינות, זמן קצר לאחר פלישת רוסיה לאוקראינה, לטענתו הוא סירב מכיוון ששימש אז כיו"ר האופוזיציה. "יש לי כלל: ראש ממשלה אחד בכל פעם", אמר. נתניהו לא חשף מי ביקש ממנו לתווך, אך לדבריו הבקשה הייתה "לא רשמית".

נתניהו נשאל במהלך הריאיון על הרכב ממשלתו ואמר: "אני עם שתי ידיים על ההגה". הוא הוסיף: "אני שולט בממשלה, ואני אחראי למדיניות שלה. המדיניות היא הגיונית ואחראית והיא תמשיך להיות כזו".

בנוסף נשאל נתניהו על הרפורמה במערכת המשפט ואמר כי היא צפויה "לחזק את הדמוקרטיה" בישראל. על פסילתו של אריה דרעי מלכהן כשר אמר כי מדובר ב"ציד מכשפות".

הוא דחה את הטענה כי הרפורמה במערכת המשפט נועדה לשרת את האינטרסים המשפטיים שלו ואמר: "זה לא נכון. אף אחת מהרפורמות שאנו מדברים עליהן לא קשור למשפט שלי".

בנימין נתניהו תקיפה באיראן הרפורמה המשפטית מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד