כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
האיראנים יוכלו לרכוש נשק

אמברגו הנשק על איראן יסתיים בחודש אוקטובר - מה תעשה ישראל?

מרוץ נגד הזמן: ישראל והמערב מנסות למנוע מחברות למכור נשק לאיראן החל מחודש אוקטובר אז יסתיים אמברגו הנשק על איראן. אחת מההצעות שהועלו: סנקציות של מספר מדינות על כל מי שיסחרו או ימכרו רכיבים הקשורים לטילים

אמברגו הנשק על איראן יסתיים בחודש אוקטובר - מה תעשה ישראל?
קבוצת אנשי דת בכירים הנאמנים לשליט איראן עלי חמינאי צילום: Iran international

ישראל והמערב מנסות במרוץ נגד הזמן למנוע מחברות למכור נשק לאיראן החל מחודש אוקטובר, כך דווח בכאן רשת ב'. על פי הדיווח, באוקטובר 2023 יסתיים אמברגו הנשק על איראן – שהטילו מועצת הביטחון והאיחוד האירופי על איראן. המשמעות היא שהחל מאותו חודש מדינות וחברות יוכלו למכור חלקי טילים וכטב"מים לאיראן.

הארכת האמברגו במועצת הביטחון היא בלתי אפשרית מכיוון שסין ורוסיה יתנגדו ויטילו וטוו. גורמים ישראלים אומרים כי "ישראל ומדינות המערב מנסות למצוא חלופות, כדי למנוע את האפשרות שאיראן תוכל לקנות רכיבי טילים ומל"טים בצורה חופשית".

אחת מההצעות שהועלו: סנקציות של ארצות הברית וכמה ממדינות אירופה על כל מי שיסחרו או ימכרו רכיבים הקשורים לטילים וכטב"מים. ההערכה היא כי צעד כזה ירתיע חברות ומדינות מלעשות זאת.

במקביל, אמברגו הנשק של האיחוד האירופי שאמור להסתיים באוקטובר יוארך ככל הנראה בשל העימות האירופי-איראני, סביב הסיוע האיראני לרוסיה ודיכוי ההפגנות באיראן.

איראן ישראל ארצות הברית אמברגו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד