כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
על רקע גל הטרור

פרסום ראשון: הפעילות החריגה של שב"כ בשכונת 'מאה שערים'

מאז החל גל פיגועי הטרור האחרונים, שירות הביטחון הכללי פעל בחשאי בתוככי שכונת 'מאה שערים' הקיצונית, בניסיון לבדוק אם ישנה כוונה של גורמי ימין קיצוני לחדור לשכונה החרדית ולהוציא ממנה פעולות נקם נגד ערבים המתגוררים לא הרחק משם | כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון: הפעילות החריגה של שב"כ בשכונת 'מאה שערים'
שכונת מאה שערים, ארכיון צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שב"כ פעל בימים האחרונים בצורה מודיעינית ב'מאה שערים', במטרה לבדוק אם גורמי ימין קיצוני חדרו לשכונה הירושלמית בכדי להוציא ממנה פעולות "תג מחיר" נגד ערבים. כך נודע ל'בחדרי חרדים'.

מאז החל גל הטרור האחרון, במערכת הביטחון פועלים לסכל פגיעה בפלסטינים מצד יהודים, כנקמה על הפיגועים הרצחניים. כחלק מהפעילות, ביצע השב"כ פעולות מודיעיניות שונות בתוך השכונה בניסיון להתחקות אחר פעילים קיצוניים המגיעים מבחוץ, ועשויים לנצל את האזור לביצוע פעולות תג מחיר, כגון אלו שהתרחשו באזור לפני שנים רבות.

פעילות השב"כ ב'מאה שערים' מגיעה בעקבות שורה של אירועים שאירעו באזור בעשורים האחרונים, בהם גורמים קיצוניים שאינם קשורים לשכונה ביצעו מעשי נקמה בערבים. בין היתר, בשנת 1998 נרצחו שלושה ערבים על ידי דוקר סדרתי שזהותו לא התבררה עד היום. בין הנרצחים באותה תקופה היה חיירי עלקם, שנדקר למוות ע"י האלמוני. עלקם הוא סבו של המחבל שביצע את הפיגוע הרצחני בליל שבת בשכונת נווה יעקב, בו נרצחו שבעה בני באדם.

פעולות השב"כ בימים האחרונים במאה שערים התבצעה בעיקר בצורה מודיעינית, כגון הפעלת מקורות ושימוש באמצעים טכנולוגיים. יצויין כי הבדיקה לא התבצעה סביב תושבי השכונה שאינם קשורים למעשים מעין אלו ודעותיהם רחוקות מאוד מכך, אלא סביב פעילים קיצוניים ותמהוניים שעלולים לחדור אליה מבחוץ.

אתמול (שלישי) אמרו השב"כ, בעקבות מעצר יהודי שהצית רכב פלסטיני בבנימין, כי "לקיחת החוק לידיים וביצוע תקיפות ופשעי שנאה, ובפרט כאשר אלו נעשים כלפי פלסטינים בלתי מעורבים, פוגעות בביטחון האזור, מרחיבות את מעגל הטרור ומחבלות במאמצי כוחות הביטחון למול הטרור הפלסטיני. כוחות הביטחון ימשיכו לפעול לסכל פעילות זו".

מאה שערים שב"כ תג מחיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד