כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
צפו

התרגשות בחב"ד: הסרט הדוקומנטרי שחושף את ההיסטוריה

בימים האחרונים יצא לאור סרט דוקומנטרי חדש שחושף לראשונה קטעי וידאו מיום י' שבט תשנ"ג – היום הדרמטי ביותר בחסידות חב"ד • "מדובר באירוע החרדי הכי מסוקר שהיה ב-50 השנים האחרונות" • צפו

התרגשות בחב"ד: הסרט הדוקומנטרי שחושף את ההיסטוריה
מתוך הסרט צילום: צילום מסך

בחסידות חב"ד המשופעת במשך השנה בתאריכים אותם מציינים החסידים בהתוועדויות חסידיות בקהילותיהם, מציינים היום (רביעי), י' שבט, את יום ההילולא של האדמו"ר הקודם של החסידות - האדמו"ר רבי יוסף יצחק שניאורסון זצ"ל, כאשר במוצאי היום הזה, י"א בשבט, האווירה החגיגית גוברת בשל ציון 72 שנה ליום קבלת הנשיאות בפני קבל עם ועדה של האדמו"ר הנוכחי - רבי מנחם מענדל שניאורסון.

השנה מציינים בחסידות את ההילולא כבכל תאריך חסידי בהתוועדויות ואירועים, אך ההתרגשות שוברת שיאים בשל חשיפת סרט דוקומנטרי תיעודי מבית היוצר של מכון המדיה "ואביטה נפלאות" החושף לראשונה שרשרת אירועים היסטורית שאירעה לפני כ-30 שנה בדיוק.

האירוע המדובר אירע בי' שבט תשנ"ג (ינואר 1993), כאשר האדמו"ר הנוכחי רבי מנחם מענדל, השתתף באירוע היסטורי חסר תקדים אותו כינו כלי התקשורת כ"הכרזה על מלך המשיח", מה שזכה לסיקור תקשורתי בכלי התקשורת וערוצי הטלוויזיה המובילים בארצות הברית, בישראל ובעולם כולו.

האירוע שאורגן על ידי חסידי חב"ד בבית מדרשו של הרבי 770, זכה לגיבוי ותמיכה נרחבת מרבני שכונת קראון הייטס החב"דית ומבכירי רבני חב"ד בישראל ובעולם.

בפתיחת המעמד, בכירי הרבנים נשאו דברים ובירכו את רבם לרגל 43 שנות נשיאות, כשבשיאו של המעמד הכתירו החסידים לראשונה את האדמו"ר כמי שלפי ההגדרות בהלכה שמביא הרמב"ם בספרו, ראוי להיות "בחזקת משיח".

מפיקי הסרט, שכאמור נחשף השנה לראשונה, שמו דגש על הבאת התיעודים השונים, רובם בפרסום ראשון ובלעדי, לצד ראיונות וזכרונות של חסידים רבים שהיו נוכחים באירוע העוצמתי.

"צריך להבין שקדם לאירוע זה הכנות רבות הן בפן הפנים-חסידי-חרדי, כאשר מאות רבנים חתמו על פסק דין שהתפרסם בריש גלי ובו הם קובעים כי על פי ההלכה הרבי הינו "בחזקת משיח", דבר שעורר סערה רבה בקרב הציבור הדתי והחרדי", משחזר לנו הרב דוד נחשון יו"ר ניידות חב"ד.

"כל האמור לעיל קרה בד בבד לצד הכנות רבות בסיקור התקשורתי", הוא מוסיף, ומציין "צריך להבין שערוצי הטלוויזיה והעיתונים הגדולים והנחשבים בישראל ובעולם שלחו צוותי צילום וכתבים לסקר את האירוע. אפשר לומר שהיה זה האירוע החרדי הכי מסוקר שהיה ב-50 השנים האחרונות". צפו בקטעים נבחרים מהסרט המדובר.

חב"ד סרט דוקומנטרית משיח הרבי מחב''ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 27 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד