כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בעקבות המצב הביטחוני

אוסטריה, שוויץ וגרמניה עצרו את טיסותיהן לאיראן

חברת התעופה הגרמנית לופטהנזה הפסיקה את הטיסות לאיראן עקב המצב הביטחוני לאחר התקפת מל"טים על מפעל תחמושת שנמצא ליד העיר איספהאן. גם חברות שוויצריות ואוסטריות הפסיקו את הטיסות מסיבה דומה

אוסטריה, שוויץ וגרמניה עצרו את טיסותיהן לאיראן
מטוס של לפוטהנזה צילום: unsplash

חברות התעופה מגרמניה, שוויץ ואוסטריה, הפסיקו את הטיסות לאיראן עקב המצב הביטחוני לאחר מתקפת המל"טים על מפעל תחמושת שנמצא ליד העיר איספהאן שמיוחסת למוסד הישראלי. "יחד עם הרשויות הלאומיות והבינלאומיות, חברת 'לופטנזה', ממשיכה לבדוק את המצב הביטחוני עבור טיסות נכנסות ויוצאות בנמל התעופה של טהראן ולכל המרחב האווירי האיראני", נמסר מהחברה.

"ברגע שיהיה לנו מידע מפורט, נחליט אם או מתי ניתן יהיה להפעיל שוב את הטיסות שלנו לאיראן", הוסיפו בהודעה. גם חברות התעופה האוסטריות והשוויצריות ביטלו את טיסותיהן לטהרן ביום ראשון.

אחד מהמתקנים הצבאיים של הרפובליקה האסלאמית באיספהאן היה יעד למתקפת מל"טים במוצאי שבת, שגרם לפיצוצים. גורמים רשמיים של הרפובליקה האסלאמית טענו שזה לא גרם לנפגעים ולנזק רב, אך גורמים מערביים אמרו כי הנזק היה גדול והשיג את המטרה.

יממה לאחר מכן דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל' כי המתקפה על המרכז הצבאי למחקר ופיתוח בוצעה על ידי ישראל. גם ה'ניו יורק טיימס' דיווח כך. כזכור, בינואר 2020 לאחר חיסולו של מפקד כוח קודס קאסם סולימאני, מטוס נוסעים אוקראיני שהמריא מטהראן על רקע המתיחות בין איראן לארצות הברית, נפגע משני טילי הגנה אווירית שנורו על ידי משמרות המהפכה. כל 176 האנשים שהיו על הסיפון מתו בתקרית.

אף גורם רשמי בישראל עדיין לא הגיב לתקיפה במוצאי שבת האחרון. בשנים האחרונות הואשמה ישראל בביצוע מספר פעולות נגד התעשיות הצבאיות ומתקני הגרעין של איראן.

לופטהנזה גרמניה איראן שוויץ אוסטריה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד