כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הורשעו בתכנון פיגועים

נחשף הקשר בין ארגונים פלסטיניים במימון אירופי לארגון טרור

דוח חדש של מכון המחקר NGO Monitor מראה על פני עשרות עמודים של ראיות ממקורות גלויים את הקשר בין ארגון הטרור החזית העממית לארגוני "זכויות אדם" שהוכרזו כארגוני טרור באוקטובר 2021 

נחשף הקשר בין ארגונים פלסטיניים במימון אירופי לארגון טרור
מחבלי חמאס צילום: צילום מסך

דו"ח חדש שפורסם על ידי מכון המחקר NGO Monitor, המבוסס על מקורות גלויים ומידע זמין לציבור, מתעד עשרות קשרים בין שבעה ארגונים לא-ממשלתיים פלסטיניים לארגון הטרור החזית העממית לשחרור פלסטין, שהוגדר כארגון טרור על ידי ארה"ב, האיחוד האירופי, קנדה וישראל.

באוקטובר 2021, הכריז משרד הביטחון על שישה ארגונים פלסטיניים כארגוני טרור בגין קשריהם לחז"ע. מכיוון שארגונים אלה ממומנים ברובם על ידי האיחוד האירופי ומספר ממשלות אירופאיות, ההכרזה הישראלית הובילה לתגובות חריפות מצדן ולסירוב להכיר בהכרזה הישראלית. ללא קשר למידע שבידי ממשלת ישראל וסוכנויות המודיעין, הדו"ח בן 85 העמודים של NGO Monitor מציג מידע נרחב וגלוי הסותר את הטענות של ממשלות אירופה - מידע שהיה אמור להוביל לכל הפחות להפסקת המימון.

ששת הארגונים הפלסטינים - אדאמיר (Adameer), איחוד ועדות העבודה החקלאיות (UAWC), האגודה הבינלאומית לזכויות הילד - פלסטין (DCI-P), אל-חק (Al-Haq), איגוד ועדות הנשים הפלסטיניות (UPWC) וביסאן (Bisan) – הוגדרו על ידי ישראל כארגוני טרור בשל קשריהם הנרחבים לחזית העממית. ארגון שביעי הקשור לרשת זאת - ועדות הבריאות (HWC) - הוכרז בינואר 2020. 

המחקר של NGO Monitor מזהה עשרות עובדים בארגונים המוכרזים שיש להם קשרים לחזית העממית, כולל כאלה שהורשעו בתכנון או ביצוע פיגועים. לחמישה מהארגונים יש קשרים מבניים גלויים לחזית העממית. 

ממצאי הדוח מראים שכנגד שלושה בכירים בארגונים הוגשו כתבי אישום בגין מעורבותם ברצח הנערה רנה שנרב, כאשר החז״ע התייחסה אל שלושתם כאל חברים בארגון הטרור. 9 עובדים בארגונים המוכרזים הורשעו בגין מעורבותם בתכנון או ביצוע פיגועים אחרים, ו-37 עובדים נוספים מזוהים עם החז״ע ברמות שונות. בנוסף, הדוח מתעד הצהרות תמיכה שפרסמה החז"ע בארגונים, המבליטות את הקשר ואף מאשרות אותו.

למרות הסירוב האירופי להכיר בראיות הגלויות, חמישה מוסדות פיננסיים – סיטי בנק, Arab Bank, אמריקן אקספרס, ויזה ומאסטרקארד – סגרו את האפשרות למתן תרומות מקוונות וחשבונות של חלק מארגונים אלו, ובשנת 2022 פרסמה ממשלת הולנד תוצאות דוח ביקורת שערכה חברה הולנדית במשך 18 חודשים. החברה זיהתה שבין השנים 2020-2007, 34 אנשים מילאו תפקידים גם בארגון UAWC וגם בחזית העממית. כתוצאה מכך, ביטלה הולנד את החוזה שלה עם UAWC.

הדו"ח נשלח בשבוע האחרון לבכירים באיחוד האירופי, חברי פרלמנט במדינות המממנות וגופים שונים באו"ם. במהלך השנים, בכירים רבים – במיוחד אלה מממשלות אירופה שמימנו את הארגונים הללו – סירבו, לפחות בפומבי, להכיר בראיות הנרחבות שהוצגו בדוח זה. מסיבות פוליטיות, הכחשותיהם עשויות להימשך, אולם העדויות הרבות המוצגות בדוח זה הופכות את טענות האירופאים לחסרות כל בסיס.

נשיא מכון NGO Monitor ג'ארלד שטיינברג: "כשבכירים אירופאים טוענים כי 'אין ראיות' לקשרי הטרור של קבלני המשנה שלהם, הם מתעלמים מדוגמאות רבות שנתנות לאימות ללא שום קושי. אין תירוץ לניצול לרעה הזה בכספי משלמי המסים. גם ללא כל מידע מודיעיני מסווג, הדו"ח של NGO Monitor מציג מידע ברור מחומרים גלויים שחושף בבירור את הקשרים בין החזית העממית לארגונים לא ממשלתיים במימון ממשלות אירופה. במקום להתעלם מהעובדות, הגיע הזמן שממשלות אירופה יפעלו באחריות".

טרור אירופה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד