כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
לאורך 1400 קילומטרים

נמצאה הקפסולה הרדיואקטיבית שנעלמה והדאיגה את הרשויות

הרשויות באוסטרליה הודיעו כי מצאו את הקפסולה הרדיואקטיבית הזעירה שנעלמה בשבוע שעבר. שירותי החירום "ממש מצאו את המחט בערמת השחת", נמסר מטעם הרשויות במערב אוסטרליה

נמצאה הקפסולה הרדיואקטיבית שנעלמה והדאיגה את הרשויות
חומר כימי צילום: Pixabay

אנחת רווחה אצל הרשויות באוסטרליה, לאחר שהקפסולה הרדיואקטיבית הזעירה בגודל של גרגיר אפונה שנעלמה בשבוע שעבר, נמצאה.

ענקית הכרייה חברת 'ריו טינטו' התנצלה על אובדן הקפסולה, שעלולה להוות סכנה חמורה. אורכה 8 מ"מ והיא מכילה כמות קטנה של צזיום-137, שעלולה לגרום לנזק לעור, כוויות או מחלת קרינה.

שירותי החירום השתמשו בציוד מיוחד כולל גלאי קרינה במהלך החיפושים. היום (רביעי) הם הודיעו כי היא נמצאה. שירותי החירום של המדינה שיבחו את "עבודת הצוות בשיתוף מספר סוכנויות".

הקפסולה נמצאה כאשר רכב מצויד בציוד מיוחד, שנסע במהירות של 70 קמ"ש, זיהה קרינה, כך אמרו גורמים רשמיים. לאחר מכן נעשה שימוש בציוד זיהוי לאיתור הקפסולה, שנמצאה כ-2 מטרים מהכביש.

הקפסולה הכילה חומר רדיואקטיבי בשם צזיום-137 שעלול לגרום לכוויות, סרטן ומחלות קשות אחרות למי שנחשף אליו. היא הועברה בתאריך 12 בינואר ממכרה סמוך לעיר ניומן לעיר פרת', מרחק של 1400 ק"מ, על גבי משאית מאובטחת. רק בתאריך 25 בינואר, כאשר נפתחה המשאית על מנת לקחת את הקפסולה עם החומר הרדיואקטיבי המסוכן, התגלה כי היא לא נמצאת במקום בו הותקנה במשאית.

ההערכה בקרב הרשויות היא כי הבורג שקבע את הקפסולה למקום בו היא הותקנה במשאית שהובילה אותה, השתחרר במהלך הנסיעה כתוצאה מהטלטולים בדרך, והקפסולה נפלה מהמשאית במהלך הדרך.

אוסטרליה חומר כימי חומר רדיואקטיבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד