כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
חשש ביבשת

מחסור חמור בתרופות באירופה מוביל למקרי מוות

תרופות נפוצות כולל אנטיביוטיקה ומשככי כאבים לילדים נמצאות במחסור ברחבי הגוש האירופי. הרשויות בבלגיה מדווחות על כמעט 300 תרופות שנמצאות במחסור. בגרמניה המספר עומד על 408 תרופות. המחסור הוביל אף למקרי מוות

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

מאז סוף 2022, מדינות האיחוד האירופי מדווחות על בעיות חמורות בניסיון להשיג תרופות חשובות מסוימות. בסקר שנערך בקרב קבוצות המייצגות בתי מרקחת בעשרות מדינות באירופה, כולל טורקיה, קוסובו, נורבגיה וצפון מקדוניה, כמעט רבע מהמדינות דיווחו על מחסור של יותר מ-600 סוגי תרופות ו-20% דיווחו על מחסור של 200-300 תרופות. רוב המדינות אמרו שהמחסור בחורף גרוע יותר מאשר לפני שנה. מארבע מדינות נמסר כי המחסור הביא למקרי מוות.

הרשויות בבלגיה מדווחות על כמעט 300 תרופות שנמצאות במחסור, בגרמניה המספר עומד על 408, בעוד שבאוסטריה לא ניתן לקנות כרגע יותר מ-600 תרופות בבתי המרקחת. הרשימה של איטליה ארוכה עוד יותר - עם יותר מ-3,000 תרופות כלולות, אם כי רבות מהן אותה תרופה בשינויים קלים.

אנטיביוטיקה - במיוחד אמוקסיצילין, המשמשת לטיפול בזיהומים בדרכי הנשימה חסרה מאד. סוגים אחרים של תרופות, כולל סירופ שיעול, אקמול לילדים ותרופות ללחץ דם, גם הן נדירות.

בהופעה בפני ועדת הבריאות של הפרלמנט האירופי, פקידת הבריאות הבכירה של הנציבות, סנדרה גלינה, אמרה שהיא רוצה "להרגיע קצת", ואמרה שיש תרופות חלופיות לשימוש.

אירופה תרופות חברות תרופות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד