כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
שעות לפני שהמריא לאומן

ר' מיכאל נכנס לטבול במקווה ונפטר

הרב מיכאל גרניק ז"ל, מהדמויות המוכרות בעיר בני ברק ובקהילת ברסלב, נפטר לבית עולמו בפתע פתאום כשטבל במקווה של סאטמר והוא בן 65. פטירתו הכתה בהלם את קהל חסידי ברסלב בעיר ולקוחותיו במכבסה אותה ניהל בעבר

ר' מיכאל נכנס לטבול במקווה ונפטר
הרה"ח ר' מיכאל גרניק זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

ברוך דיין האמת: מבני ברק הגיעה הידיעה המעציבה על פטירתו של הרה"ח ר' מיכאל גרניק ז"ל, מחשובי חסידי ברסלב בעיר, שנפטר בקדושה ובטהרה במקווה של מוסדות סאטמר בבני ברק והוא בן 65 בפטירתו. 

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים' כוחות ההצלה שהוזעקו למקום ביצעו בו פעולות החייאה שבסופן נאלצו לקבוע את מותו.

מנכ"ל הצלה הרב יעקב יוזשעף וחובשי הצלה יואל שכטר וחיים אורטנר סיפרו מוקדם יותר: "כשהגענו למקום, כיוונו אותנו לגבר כבן 60 ששכב על שפת המקווה מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. יחד עם חובשים ופראמדיקים של מד"א והצלה התחלנו בפעולות החייאה מתקדמות, אך למרבה הצער נאלצו הפאראמדיקים לקבוע את מותו במקום".

המנוח ז"ל נולד באוקראינה לאביו ר' זושא גרניק ז"ל, ובארץ הקודש התקרב לברסלב ומאז היה דבק ברבי נחמן ובתורתו. הרב גרניק זצ"ל היה דמות מוכרת בקהילת ברסלב בעיר בני ברק וכן לתושבי העיר בהיותו דמות בעלת מאור פנים מיוחד. בעבר הקים את המכבסה המפורסמת ברחוב ברסלב בעיר (כיום גולד קלין) שם שירת את הלקוחות בנאמנות ובמסירות.

בשנים האחרונות עבד במאפיית 'סלפק' בעיר, ועשה תורתו קבע ומלאכתו עראי כשבמשך חצי יום היה יושב ולומד בכולל ברסלב ברחוב אלשיך. 

פטירתו הכתה בהלם את קהילת ברסלב, שם מספרים על אדם מיוחד שהיה מתפלל במתינות, רדף צדקה וחסד, האיר פנים לכל אדם והיה ממשכימי הקום לעבודת השם.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הלילה היה אמור לטוס לאומן שבאוקראינה יחד עם רעייתו, לפקוד את ציונו של רבי נחמן מברסלב לרגל יום הולדתו של המנוח שתתקיים השבוע. 

הותיר אחריו את רעייתו שתחי', שני בנים ונכדים. 

מסע הלוויה היום בשעה 15:45 מכולל ברסלב ברחוב אלשיך בבני ברק לבית החיים באלעד שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

מקווה חסידות ברסלב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד