כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"לשדרג את היחסים"

נתניהו נועד עם נשיא צ'אד, מחר תחנך השגרירות בישראל

ראש הממשלה נתניהו נפגש עם נשיא צ'אד שהגיע לביקור בישראל. מחר בבוקר יחנכו שני המנהיגים את שגרירות צ'אד בישראל. נתניהו: "יש לנו מטרות משותפות"

נתניהו נועד עם נשיא צ'אד, מחר תחנך השגרירות בישראל
ראש הממשלה נתניהו ונשיא צ'אד צילום: קובי גדעון / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (רביעי) עם נשיא צ'אד מהמט דבי, בלשכת רה"מ בירושלים. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי, "מחר בבוקר יחנכו יחדיו ראש הממשלה נתניהו והנשיא דבי את שגרירות צ'אד בישראל".

כזכור, בחודש ינואר 2019 הכריזו רה"מ נתניהו ונשיאה הקודם של צ'אד אידריס דבי על חידוש היחסים הדיפלומטיים בין המדינות בטקס נג'מנה, בירת צ'אד.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בהצהרה המשותפת עם נשיא צ'אד: "ברוך הבא לירושלים אדוני הנשיא. ישראל וצ'אד כוננו יחסים, בין שתי המדינות שלנו, יחד עם אביך המנוח. אנו רואים יחסים אלה כחשובים ביותר - עם מדינה גדולה בלבה של אפריקה. אלה יחסים שאנו רוצים לשדרג לרמות חדשות, לגבהים חדשים - והביקור שלך כאן בישראל ופתיחת השגרירות הם ביטוי לכך".

נתניהו הוסיף: "אנו מאמינים ששיתוף הפעולה ביננו יכול לסייע לקדם לא רק את היחסים ואת שיתוף הפעולה שלנו, אלא מהווה גם חלק מחזרתה של ישראל לאפריקה וחזרתה של אפריקה לישראל. יש לנו מטרות משותפות של ביטחון, שגשוג ויציבות".

עוד אמר נתניהו: "אני מצפה לדון עמך בכל הדברים האלה לטובת העמים שלנו והמדינות שלנו. ברוכים הבאים לירושלים – לך ולפמלייתך הנכבדה".

נשיא צ'אד נפגש במסגרת ביקורו גם עם ראש המוסד דוד ברנע: "הרחבת מעגל השותפויות המדיניות הינה יעד חשוב להרחבת העומק האסטרטגי של מדינת ישראל. כולי תקווה, כי מנהיגים נוספים במזרח התיכון ובאפריקה ישאבו השראה מהסכם חשוב זה, ויקדמו את יחסיהן עם ישראל", אמר ברנע.

בנימין נתניהו שגרירות ביקור מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד