כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
מקרה חריג בבית החולים

יולדת יהודייה סירבה להתאשפז לצד יולדת ערבייה

אישה יהודייה ששהתה אתמול בבית החולים "העמק" בעפולה סירבה להתאשפז לצידה של יולדת ערבייה מנצרת. צוות בית החולים הבהיר ליהודייה כי "זו לא תכנית כבקשתך". עם זאת, אחרי שהתעקשה, הועברה האישה הערבייה מהחדר

יולדת יהודייה סירבה להתאשפז לצד יולדת ערבייה
התמונה שפרסם סגל לאחר הלידה צילום: טוויטר

אתמול (שלישי) הגיע זוג ערבי מנצרת לבית החולים "העמק" בכדי ללדת בו. כשהגיעו הזוג למקום נתקלו בזוג יהודי שבדיוק נולד להם ילד, ושסירב שהם יתאשפזו לצד האישה באותו החדר.

צוות משמרת הלילה שעבד במחלקה הבהיר לאישה היהודייה כי סידורי המקומות אינם לבקשתה וכי לא תוכל להפלות את האישה הערבייה. עם זאת, האישה היהודייה התעקשה ועמדה על שלה, והאישה הערבייה אכן לא אושפזה לצידה.

בעלה של האישה הערבייה אמר לאתר 'וואלה' כי "היינו שמחים גם להיות עם אנשים אחרים באותו חדר, זה לא משנה לנו. אני מדגיש שבית החולים התנהג למופת בכל האירוע המאוד קצר הזה. אין לנו כלום נגד היולדת. מאחלים לה ולכולם רק שלום ובריאות".

עוד סיפר: "הגענו בסביבות 21:00, במיוחד לבית החולים העמק שזו הבחירה שלנו. היו לנו גם אופציות אחרות אבל הגענו לעמק כי זה בית חולים מאוד מקצועי והם מאוד אנושיים. בחדר לידה הכול הלך בסדר, צוות בית החולים העמק היה מקסים. רק אחר כך, בסביבות חצות, כשעמדו להעביר את אשתי לחדר שליד תחנת האחיות, היא אמרה 'אני לא רוצה את האנשים האלה בגלל שהם ערבים'".

"הצוות ניסה לשכנע אותה, אבל היא המשיכה להתווכח ולהתנגד ואז אמרתי לה, 'את יודעת מה, בעצם אנחנו לא רוצים להיות איתך בחדר, כי אנחנו כבר לא מרגישים בטוחים להיות איתך'. היא השתתקה. אולי נעלבה שערבים שהיא לא רוצה להיות איתם כבר לא רוצים להיות איתה בחדר. בזה זה נגמר", אמר.

בית חולים העמק ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד