ז' אייר התשפ"ד
15.05.2024
פרשת המסמכים המסווגים

סוכני FBI פשטו על ביתו של הנשיא ביידן

לפי דיווח בתקשורת האמריקנית חוקרי FBI פשטו היום על ביתו של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, כחלק מהחקירות שנערכות בשבועות האחרונים בעקבות מציאת המסמכים המסווגים בביתו של ביידן. החיפוש נערך 13 שעות ולטענת עורך דינו של ביידן נערך בהסכמה מלאה של הנשיא ובני ביתו

סוכני FBI פשטו על ביתו של הנשיא ביידן
מסמכים צילום: Pixabay

כלי התקשורת האמריקנים מדווחים כי היום אחר הצהריים (רביעי) פשטו חוקרי ה-FBI על בית הנופש של נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בדלוואר. במסגרת החיפושים מנסים החוקרים למצוא מסמכים מתקופתו של ביידן כסנאטור וכסגן הנשיא ה-44 ברק אובמה, אז עסק בנושאים ביטחוניים רגישים במיוחד. אם וכאשר ימצאו - ישלחו המסמכים לארכיון הלאומי האמריקני.

דברים אלו מגיעים אחרי שלאחרונה מצאו חוקרים מספר מסמכים מסווגים בבתיהם של הנשיא ביידן, הנשיא לשעבר טראמפ וסגן הנשיא פנס. לפי דיווח עורך דינו של ביידן, בוב באואר, חוקרי ה-FBI ערכו חיפוש ממושך בביתו של הנשיא ביידן, במסגרתו מצאו שישה מסמכים מסווגים ב-13 שעות בדיקה מקיפה. לפי באואר החיפוש נערך בהסכמת הנשיא.

"לפי נהלי העבודה הסטנדרטיים של משרד המשפטים, פעולות כאלו מתבצעות מבלי לתת התראה מוקדמת לציבור, כדי לשמור על ביטחון ופרטיות המידע" אמר באואר והוסיף: "אנחנו הסכמנו לשתף פעולה עם ההליך, כפי שכבר אמרנו שנעשה. נעדכן על כל התפתחות שתגיע מהחיפוש".

לפני כחודש מינה התובע הכללי של ארה"ב מריק גרלנד תובע מיוחד שיעסוק בפרשיית המסמכים המסווגים של ביידן, שהסבו לו מאז התגלו מבוכה רבה.

ג'ו ביידן משרד המשפטים FBI

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד