כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
אל תהיו פראיירים

הנוסעים שלמדו איך להוציא פיצויים מחברות הטיסה: כך תעשו זאת

בחודשים האחרונים אנחנו שומעים על לא מעט טיסות שמתבטלות, בין אם מדובר בתקלה טכנית, מזג אוויר חריג או שביתות. את הנוסעים הסיבה פחות מעניינת, אבל בחלק מהמקרים, ייתכן שמגיע לכם פיצוי משמעותי מאוד | אלו הקריטריונים 

הנוסעים שלמדו איך להוציא פיצויים מחברות הטיסה: כך תעשו זאת
נוסעים בנתב"ג. אילוסטרציה צילום: אריה לייב אברמס, פלאש 90

לאחרונה אנחנו נחשפים על עוד ועוד מקרים בהם טיסות רבות מתבטלות או נדחות עקב תנאי מזג אוויר, שביתות תקלות טכניות וסיבות נוספות. למעשה, את הנוסעים הסיבה פחות מעניינת, אבל בחלק מהמקרים מסתבר, ייתכן ומגיע פיצוי שמן לנוסעים שטיסותיהם התבטלו.

ב'ישראל היום' פנו לעורך הדין לענייני תעופה, אשר רוטבאום, שהסביר מתי מגיע לנו כסף בחזרה ועד איזה סכום נוכל לתבוע מחברת התעופה.

 "החוק הישראלי אומר שבמצב של עיכוב שנמשך מעל 8 שעות או ביטול, מזכה בפיצוי כספי ללא הוכחת נזק, לא משנה מה הנזק שנגרם", טוען רוטבאום. עוד הוא מסביר כי "ככל שהמרחק גדול יותר בין הנקודות הפיצוי גדול יותר וכך זה עובד: עד 2,000 ק"מ (איסטנבול לדוגמה) – 1,300 שקלים פיצוי, עד 2,000-4,500 ק"מ – הפיצוי הוא 2,120 שקלים, מעל 4,500 – הפיצוי הוא 3,180 שקלים לכל נוסע". 

רוטבאום ממשיך ומסביר לישראל היום מהי ההגדרה של טיסה שבוטלה: "טיסה מבוטלת היא ביטול שנעשה פחות מ-14 ימים לפני הטיסה, אך ישנם מצבים שחברת התעופה פטורה מפיצוי ואלו עיקרם: הטיסה בוטלה מחשש של חילול שבת או חג, הטיסה בוטלה בגלל שביתה או השבתה מוגנת, הטיסה בוטלה מנסיבות מיוחדות וחריגות לדוגמת מזג אוויר, מלחמה ועוד. בנוסף לכל אלה יש צורך להחזיר את כל הכסף או לדאוג לך לטיסה חלופית לבחירת הנוסע".

"בנוסף לחוק הישראלי שאנחנו אמורים לפעול לפיו, ניתן גם לדרוש מחברות התעופה האירופאיות פיצוי לפי החוק האירופי שנחשב נוטה יותר לכיוון הצרכן, אם כי ההגדרה המשפטית מחייבת את חברות התעופה לפעול על פי החוק הישראלי (חוק טיבי). מי שיוכלו לקבל פיצוי לפי החוק הזה (האירופי) בצורה נוחה יותר הם אזרחים אירופאים שטסו לאירופה ומאירופה, אך כמובן שכל מקרה לגופו וצריך להכיר את פרטי המקרה", מוסיף עו"ד רוטבאום.

כשהטיסה מתעכבת או מבוטלת, לאחר כשעתיים, חברת התעופה צריכה לספק מזון ושתיה, כאשר מדובר בעיכוב משמעותי יותר, על חברת התעופה לדאוג למלון והסעה משדה התעופה ובחזרה אליו במועד הטיסה החדש. במידה שלא תקבלו את המגיע לכם לפי החוק, ניתן לתבוע את חברת התעופה בסכום שמגיע עד ל-10,350 שקלים ללא הוכחת נזק, כך לפי עו"ד רוטבאום.

 

תחבורה נוסעים טיסות נתב"ג שדה התעופה פיצויים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד