כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מכה אנושה לרוסיה

פוטין איבד חצי מחייליו המוטסים בששת החודשים הראשונים של המלחמה

מחצית מכל כוחות העילית המוטסים של פוטין נמחקו בששת החודשים הראשונים של מלחמת אוקראינה. מיכאיל זווינצ'וק, פקיד לשעבר בעיתונות הצבאית במוסקבה, אמר כי הכוחות המוטסים ספגו אבדות כבדות בששת החודשים הראשונים של הפלישה לאוקראינה

פוטין איבד חצי מחייליו המוטסים בששת החודשים הראשונים של המלחמה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

הכוחות המוטסים של רוסיה איבדו "40-50 אחוזים מהצוותים" בין פברואר לספטמבר בשנה שעברה, כך אמר גורם בעיתונות לשעבר של צבא רוסיה. הקרמלין ממשיך להסתיר את סך אבדותיו באוקראינה מאז הפלישה. הכוחות המוטסים, הידועים כ-VDV, הם פלוגה צבאית רוסית מיוחדת שהובילה את מאמצי הפלישה מתחילת המלחמה, והובילה את הניסיון הכושל לכבוש את קייב בפברואר ומרץ.

מיכאיל זווינצ'וק, פקיד עיתונות צבאית לשעבר ויוצר ערוץ Rybar בטלגרם, אמר לטלוויזיה הממלכתית הרוסית שהסיבה שחברי ה-VDV אינם נראים יותר בחזית היא שכל כך הרבה מהם נהרגו באותם חודשים ראשונים של תקיפות נגד אוקראינה.

מר זווינצ'וק הוסיף: "רבים אומרים שאתה לא יכול לראות את הכוחות המוטסים בקו החזית. למרבה הצער, זו המציאות, עם תחילת הגיוס איבדו הכוחות המוטסים שלנו 40-50 אחוז מהצוותים". הפעם האחרונה שהקרמלין הגיב על המספר הכולל של החיילים הרוסים שנהרגו באוקראינה הייתה בספטמבר, אז הם טענו שרק 5,937 נהרגו, בעוד המערב מסר על 188.000.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה חיילים הרוגים ופצועים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד