כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
נאום חריף

ג'ונסון בקריאה לוחמנית: "צריכים להעיף את פוטין מכל השטח"

בוריס ג'ונסון דרש לשלוח נשק לאוקראינה, ואמר שאין טעם לראות את  הטנקים בבסיסי צבא, כאשר האוקראינים יכולים להשתמש בהם עכשיו. הוא דרש מהמערב: "לתת לאוקראינים את הכלים לסיים את העבודה"

ג'ונסון וזלנסקי
ג'ונסון וזלנסקי צילום: דוברות ממשלת בריטניה

ראש הממשלה לשעבר בוריס ג'ונסון, פנה למועצה האטלנטית בארצות הברית בקריאה לארה"ב ולבריטניה "לתת לאוקראינים את הכלים לסיים את העבודה". בוריס ג'ונסון דרש לשלוח יותר כלי נשק לאוקראינה, ואמר שאין טעם לראות: "טנקים פרוסים בווילטשייר" (בסיס צבא), כאשר "האוקראינים יכולים להשתמש בהם עכשיו". בנאום בצוות החשיבה של המועצה האטלנטית, הוא דרש מהמערב: "לתת לאוקראינים את הכלים לסיים את העבודה".

מר ג'ונסון אמר: "כאשר אוקראינה תנצח, נסיים את העמימות הגורלית שאפשרה לפוטין לעשות את הטעות הקטסטרופלית". 

ג'ונסון, התייחס לאנשים שמתנגדים לשליחת נשק נוסף לאוקראינה, ואמר: "לאלו שאומרים שאנחנו יכולים לרוקן איכשהו את הארסנלים שלנו על ידי מתן תמיכה, אני אומר מה הטעם בפריסת הטנקים האלה בארה"ב כשהאוקראינים יכולים להשתמש בהם כעת כדי להבטיח את הביטחון הקולקטיבי שלנו במשך עשרות שנים".

הוא הוסיף: "מה הטעם לפרוס את טנקי הצ'לנג'ר בווילטשייר (טנקים בריטיים בבבסיס צבא), שהוא אזור בטוח ביותר, הרשו לי לומר לכם את זה" בהצהרה לקראת ביקורו בארה"ב הוא אמר: "אני כאן בעיקר כדי להכיר ולחלוק כבוד לתרומה האדירה של ארה"ב לביטחון העם האוקראיני".

ביקורו של ג'ונסון בארה"ב עורר ספקולציות שהוא מתכנן קאמבק כראש ממשלה, כאשר יש מי שממתגים את הביקור כ"סיור קאמבק".

"הם צריכים להעיף את פוטין מכל השטח. ואני יודע איך אנשים באמריקה עשו עבודה מדהימה, ככל שפוטין ייצא מאוקראינה מהר יותר, כך נחזור מהר יותר ליציבות והמסר שאנו שולחים לאנשים כמו בסין, מסר חזק יותר".

 

מלחמת אוקראינה רוסיה בוריס ג'ונסון ארה''ב טנקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד