כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
אלו התנאים

בכיר הרש"פ: הפסקת התיאום הביטחוני עדיין בתוקף

בכיר ברשות הפלסטינית טוען כי החלו השיחות בין צוותים ביטחוניים ומדיניים אמריקנים עם הפלסטינים והישראלים כדי לדון בקיזוז כספי המיסים הפלסטינים וכניסת כוחות צה"ל לערים ולכפרים הפלסטינים | אם כי לדבריו, הפסקת התיאום הביטחוני עודנה בתוקף מאז חיסול תשעת המחבלים בג'נין בשבוע שעבר

בכיר הרש"פ: הפסקת התיאום הביטחוני עדיין בתוקף
מהומות בשכם צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

חבר הועד הפועל באש"פ, אחמד מג'דלני, אומר כי החלו השיחות בין צוותים ביטחוניים ומדיניים אמריקנים עם הפלסטינים והישראלים כדי לדון בקיזוז כספי המיסים הפלסטינים וכניסת כוחות צה"ל לערים ולכפרים הפלסטינים.

בריאיון לרדיו 'קול פלסטין', הדגיש מג'דלאני שהחלטות ההנהגה הפלסטינית בנוגע להפסקת התיאום הביטחוני עדיין בתוקף כל עוד הצדדים לא יגיעו להסכמות שישביעו את רצון הצד הפלסטיני עם מתן ערבויות לזמן מוגבל, שיכשירו את הקרקע לפתיחת אופק מדיני.

חבר הועד הפועל באש"פ, אחמד מג'דלאני הוסיך ואמר שחידוש התיאום הביטחוני עם ישראל תלוי בהצלחת משימתו של הצוות (לא ציין מאיזו מדינה) שיתחיל את עבודתו היום עם ישראל והפלסטינים ויטפל בצעדים החד צדדיים שנוקטת ישראל בסוגיית ההתנחלויות, החרמת האדמות, הריסת הבתים, השינוי במצב ההיסטורי בהר הבית וקיזוז כספי המיסים.

בריאיון לערוץ 'א-שרק' הסעודי, הוסיף מג'דלאני שהשיח עם ישראל הוא חשוב לניהול הסכסוך אך הצד שמסרב לקיים שיח מדיני הוא בנימין נתניהו וממשלתו. בנוגע לביקורם של ראשי המודיעין המצרי, עבאס כאמל והירדני, אחמד חוסני לרמאללה שקדמה לביקור שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן, הבהיר מג'דלאני שהשניים הגיעו ליעץ ולא להפעיל לחצים על יושב ראש הרשות מחמוד עבאס. מג'דלאני הדגיש שהעמדה הפלסטינית היא אחת-"לא ניסוג מהצעדים שנקטנו, לפני שישראל תיסוג מהצעדים החד צדדים שנקטה".

הרשות הפלסטינית תיאום פלסטינים ערבים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד