כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הסלמה בדרום

ירי הרקטה לשדרות: צה"ל תקף ברצועת עזה; רקטות נוספות שוגרו

צה"ל תקף ברצועת עזה אתרים לייצר רקטות ואמצעי לחימה של חמאס בתגובה לשיגור הרקטה לעבר שדרות. במקביל לתקיפה, במהלך הלילה נשמעו אזעקות צבע אדום בשדרות ובעוטף עזה ושוגרו מספר רקטות נוספות לעבר ישראל. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק | הלימודים כרגיל

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בתגובה לירי הרקטה לשדרות: צה"ל תקף הלילה (חמישי) אתרים שמשמשים את ארגון הטרור חמאס לייצור רקטות ואמצעי לחימה. במהלך התקיפה שוגרו מספר רקטות לעבר שדרות ויישובי עוטף עזה, תושבים דיווחו על שמיעת פיצוצים - אין נזק או נפגעים בגוף, נפילות אותרו בשטחים פתוחים. 

(תיעוד תקיפת אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים. צילום: דובר צה"ל)

בהודעת דובר צה"ל נכתב: "מטוסי קרב תקפו אתר ייצור ואחסנת חומרי גלם כימיים המשמש את מערך הייצור הרקטי של ארגון הטרור חמאס ואתר לייצור אמצעי לחימה, הממוקמים שניהם במרכז רצועת עזה". בהודעה הוסיפו כי, "תקיפה זו מהווה פגיעה משמעותית ביכולת ההתעצמות וההתחמשות של חמאס שנושא באחריות לנעשה ברצועת עזה והוא זה שישלם את מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל".

(תיעוד תקיפת אתר לייצור אמל"ח. צילום: דובר צה"ל)

אתמול דווח בעיתון א-שרק אל-אווסט כי מצרים העבירה מסר לישראל ולפיו היא מזהירה מפני הסלמה מול הפלגים בעזה. המצרים טענו על פי הדיווח כי, "המצב בעזה על סף פיצוץ, הימנעו מפעולות שעלולות להצית את עזה".

עיתון אל-ערבי אל-ג׳דיד דיווח כי, הנהגת חמאס הוזמנה על ידי בכירים במודיעין המצרי לקהיר, כדי לדון בשמירה על הרגיעה ברצועת עזה ולהימנע מהתחממות גם ביהודה ושומרון ובירושלים. המקורות ציינו כי הזמנת הג׳האד האסלאמי וחמאס מגיעה על רקע "המתיחות הגוברת בעקבות שיגור הרקטות - בתגובה על ההפרות נגד האסירות".
 
משלחת של הג'יהאד האסלאמי תגיע היום  לקהיר, כך הודיע בכיר הארגון אחמד אל-מדלל. בראש המשלחת צפוי לעמוד חלק מזכ"ל הג'יהאד האסלאמי זיאד א-נח'אלה.

 

צה"ל ירי רקטות חמאס הג'יהאד האסלאמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד