כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מתקפת הרחפנים באיספהאן

שגריר איראן באו"ם: "ישראל אחראית למתקפה, נגיב בזמן הנכון"

שגריר איראן באו"ם שיגר מכתב לנשיא הזמני של מועצת הביטחון של האו"ם בו טען כי ישראל עומדת מאחורי המתקפה באיספהאן. הוא הבהיר: "נגיב במקום ובזמן הנכון"

שגריר איראן באו"ם: "ישראל אחראית למתקפה, נגיב בזמן הנכון"
הפיצוץ באיראן צילום: Iran international

שגריר איראן באו"ם, אמיר סעיד אירבאני, מטיל היום (חמישי) את האשמה למתקפת הרחפנים נגד המתקן הביטחוני באיספהאן על ישראל. השגריר אמר כי החקירה הראשונית מצביעה על כך שישראל היא זו שעומדת מאחורי התקיפה בתחילת השבוע. הוא טען כי, "הפעולה הזו שנקטה ישראל מנוגדת לחוק הבין-לאומי ואנחנו מגנים אותה".

במכתב ששיגר לנשיא הזמני של מועצת הביטחון של האו"ם הבהיר השגריר האיראני כי, "איראן שומרת לעצמה את הזכות להגן על עצמה ולהגיב בצורה נחושה נגד האיומים והפעולות של המשטר הישראלי במקום ובזמן שתראה לנכון".

כזכור, אמש האשימה איראן, גורם ביון זר וארגונים כורדיים בעיראק במתקפת המל"טים כך דיווח אתר 'נור ניוז' הממשלתי.

הציוד וחומרי הנפץ הוכנסו למדינה בעזרת "קבוצות אנטי-מהפכניות כורדיות בכורדיסטן העיראקית בהוראת גורם ביון זר", נאמר בדיווח. לא פורסמה שמה של המדינה שאליה שייך אותו "ארגון ביון זר".

עוד דווח, כי "ניתוח מרכיבי הגוף, המנועים, אספקת החשמל ומערכת הניווט של המל"טים בקנה מידה קטן שהופלו והתאמתם לדגימות הקיימות, קבעה במדויק את היצרן שלו וחשפה פרטים חשובים".

האיראנים ציינו כי הציוד הוכנס דרך אחת מערי הגבול, החלקים והחומרים הורכבו בבית מלאכה תוך שימוש בכוחות מאומנים ולאחר מכן שימשו לפיגוע חבלה נגד משרד הביטחון באיספהאן.

האיראנים גם טוענים כי באוגוסט האחרון, "קבוצת טרור המורכבת מגורמי אופוזיציה כורדיים שאורגנו על ידי סוכנות הריגול הציונית", גרמה לפיצוץ במתקני תעשייה באיספהאן, לטענת האיראנים, החולייה נעצרה על ידי משרד המודיעין.

תקיפה באיראן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד