כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חוות הדעת שנשלחה לנתניהו

לוין תוקף את היועמ"שית: "עסוקה בלמנוע מרה"מ להביע את עמדותיו"

שר המשפטים לוין התייחס לחוות הדעת ששלחה היועמ"שית לנתניהו ותקף: "לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית מותר לסכלה". יו"ר הקואליציה תקף גם הוא: "המכתב של היועמ״שית - ניסיון לסתימת פיות". השר בן גביר: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה"

לוין תוקף את היועמ"שית: "עסוקה בלמנוע מרה"מ להביע את עמדותיו"
נתניהו ויריב לוין צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים, יריב לוין תוקף הבוקר (חמישי) את היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה בעקבות חוות הדעת ששלחה לראש הממשלה נתניהו הקובעת כי הוא לא יכול להתעסק ברפורמה במערכת המשפטית אפילו בעקיפין. 

"אתמול שמענו דברים חמורים מאין כמוהם מפיו של עורך דין בכנס שערכה לשכת עורכי הדין", אמר לוין כשהוא מתייחס לדבריו של עו"ד דוד חודק שאמר "אם מישהו יכריח אותי לחיות בדיקטטורה ולא תהיה לי ברירה, לא אהסס להשתמש נגדו באש חיה".

לדברי לוין: "אפשר היה לצפות שהיועצת המשפטית לממשלה תפעל ותשמיע קול ברור בעניין זה. אבל לא. היועצת וצוותה עסוקים בכתיבת עוד חוות דעת שתכליתה למנוע מראש הממשלה להביע את עמדותיו".

לוין תקף: "מסתבר שניגוד עניינים הוא דבר מוזר. לנבחר ציבור אסור לדבר על רפורמה בייעוץ המשפטי, אבל ליועצת המשפטית ולצוותה מותר לפעול לסכל את הרפורמה שנוגעת ישירות לסמכויותיהם".

יו״ר הקואליציה, ח״כ אופיר כץ הגיב גם הוא לחוות הדעת ותקף: "המכתב של היועמ״שית הוא אבסורד מוחלט וניסיון לסתימת פיות. ראש הממשלה נתניהו הלך לבחירות גם על הנושא המשפטי, קיבלנו מנדט ברור מהציבור לבצע את הרפורמה. אם נלך לפי רוח דבריה, אז כל היועמ״שים והשופטים בניגוד עניינים. זאת עוד הוכחה לנחיצות הרפורמה שתחזיר את הדמוקרטיה לישראל אל מול העריצות המשפטית".

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב לחוות הדעת: "היועמ"שית מנסה להלך אימים על ראש הממשלה ועל ממשלת ישראל. באיומים לא משנים מדיניות והממשלה לא תתקפל. אם רוצים שיח זה לגיטימי, אבל חייבים להבין שאיומים כאלו רק מדרבנים את הממשלה להעביר את הרפורמה כמה שיותר מהר".

 

גלי בהרב מיארה יריב לוין בנימין נתניהו אופיר כץ איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד