ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
לקראת הרחבת הסכמי אברהם?

מטוס מנהלים ישראלי נחת במדינה מוסלמית באפריקה

במסגרת המגעים להרחבת הסכמי אברהם, מטוס מנהלים ישראלי נחת היום בסודן | גורם מדיני: "בקרוב תצא הודעה רשמית על חימום ביחסי המדינות" | שר החוץ כהן יערוך מסיבת עיתונאים הערב

מטוס מנהלים ישראלי נחת במדינה מוסלמית באפריקה
עבדאללה חמדוק צילום: צילום מסך

מטוס מנהלים ישראלי נחת היום (חמישי) בסודן, המדינה המוסלמית הגדולה בצפון-מזרח אפריקה, במסגרת חימום היחסים בין המדינות. המהלך הזה מגיע ברקע הניסיונות להביא להרחבת הנורמליזציה עם מדינות ערב, ולקראת חתימתה והצטרפותה הרשמית של סודן ל"הסכמי אברהם", כך דיווחה הכתבת המדינית של חדשות 13, מוריה אסרף וולברג. גורם מדיני אמר כי "בקרוב" - תצא הודעה רשמית על חימום ביחסי המדינות.

בתוך כך, נמסר כי היום בשעה 19:30 יקיים שר החוץ אלי כהן מסיבת עיתונאים מיוחדת עם שובו מנסיעה מדינית היסטורית. מסיבת העיתונאים תתקיים בטרקלין פטאל בנמל התעופה בן גוריון.

כזכור, אמש דווח ב'כאן 11' כי סודאן בדרך לחתימה רשמית על הסכמי אברהם. הנושא עלה בפגישות עם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן בישראל עם כל הצמרת המדינית.

למרות שהודיעה רשמית על הצטרפותה להסכמי אברהם, עד היום סודאן לא חתמה בטקס רשמי על ההסכמים - שנחתמו עם איחוד האמירויות ובחריין בוושינגטון בספטמבר 2020 בשלהי כהונתו של הנשיא ה-45 דונלד טראמפ וראש הממשלה בנימין נתניהו.

סודאן ניהלה משא ומתן עם ארצות הברית בסוגיה, בין השאר על רקע אי היציבות השלטונית במדינה וכעת נראה כי הנושא על סף הסכמה, והיא צפויה להצטרף רשמית.

סודאן הראתה רצון לחתום עם ישראל לפני יותר משנה, אך אז בוצעה הפיכה במדינה. דיפלומט סודאני בכיר אמר אז ל'כאן חדשות', שראש הממשלה העצור - עבדאללה חמדוכ, רצה לחתום על ההסכם עם ישראל. הוא הוסיף שחמדוכ תומך בנרמול היחסים, והיה ערוך ממש בתקופה הזאת לטוס לוושינגטון כדי לחתום על הסכם עם ישראל.

 

הסכמי אברהם סודן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד