ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
פצצה במשקל טון

יכולות המל"טים הישראלים נחשפו בתקשורת הזרה

מל"טים ישראלים מועמסים בפצצות שנופלות בצורה חופשית על המטרה, ויכולים לשאת חימוש במשקל טון. מל"טים כאלה מנווטים מרחוק, מטילים פצצות או מבצעים מעקבים. המל"טים לא מתאבדים אלא חוזרים לבסיס האם שלהם לאחר ביצוע הפעולה

יכולות המל"טים הישראלים נחשפו בתקשורת הזרה
מל"ט ההרון 1 של התעשייה האווירית צילום: התעשייה האווירית

מל"טים ישראלים מחומשים בפצצות שאינן מייצרות רעש או עשן בזמן הנפילה, מה שמקשה על האויבים לצפות בהן או להתכונן אליהן. הדגם הגדול ביותר של המל"טים יכול לשאת עד טון של תחמושת.

מל"טים כאלה מנווטים מרחוק, מטילים פצצות או מבצעים מעקבים וחוזרים לבסיס האם. הם שונים ממל"טים מתאבדים בהם נעשה שימוש בתקיפה בסוף השבוע על מפעל נשק באיספהאן, תקרית שישראל סירבה להגיב עליה.

סוכנות הידיעות רויטרס שדיווחה על כך, ציטטה קצין בכיר בצה"ל שאמר כי צי המל"טים החמוש כולל את ה-Heron TP בגודל מטוס נוסעים, מתוצרת התעשייה האווירית הישראלית, ואת הרמס הקטן יותר של חברת אלביט.

"הראשון", אמר הקצין, "הוא המל"ט הכבד ביותר שיש לצה"ל, שיכול לשאת אמצעי לחימה, עם מטען אפקטיבי בסביבות טון. הקצין, ששמו לא פורסם, בהתחשב ברגישות הנושא, אמר כי כל מכירה של מל"טים בעלי יכולת נשיאה של פצצות, נמכרת מ"ממשלה לממשלה" ללא מתווכים, מה ששולל את הצורך בפרסום המל"טים בשוק הנשק.

כל תחמושת המל"טים היא מתוצרת ישראלית, אמר הקצין, והסביר כי הפצצות יורדות ממנו בצניחה חופשית ומהירות הנחיתה יכולה להגיע למהירות הקול. לפצצות כאלה לא יהיו מערכות הנעה, וכך הן לא גורמות רעש וללא עשן.

הקצין סירב למסור פרטים נוספים על התחמושת, ואמר כי כאשר מל"ט תוקף "אף אחד לא ישמע את זה, אף אחד לא יראה את זה מגיע". עם זאת, זה יהיה מספיק גובה, כך שמנועי המל"טים לא יישמעו על הקרקע.

מל"טים איראן תקיפה אווירית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 11 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד