י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ההתערבות האמריקאית ברפורמה

השגריר ניידס רומז: "נתניהו הבין את עמדתנו"

שגריר ארצות הברית בישראל הגיב להצהרה של מזכיר המדינה לגבי הרפורמה המשפטית, ואמר כי ראש הממשלה הבין את עמדת ממשל ביידן: "אנחנו לא נגיד לישראל את מי צריך למנות לשופט ואת מי לא". על סמוטריץ' ובן גביר: "לא הזמנו אותם, אבל גם לא החרמנו אף אחד"

השגריר ניידס רומז: "נתניהו הבין את עמדתנו"
השגריר תום ניידס צילום: מתוך שידורי ערוץ 13

שגריר ארצות הברית בישראל טום ניידס הגיב הערב (חמישי) לטענות כי הם מנסים להתערב ברפורמה המשפטית, ואמר שראש הממשלה נתניהו הבין את עמדתם שפחות זאת הכוונה שלהם.

הוא אמר בראיון ל'חדשות 13', "אנחנו חברים טובים עם ישראל. חברים יכולים לשוחח, זה המהות של מערכת יחסים. אין לישראל חברה יותר טובה מאשר ארה"ב. אני רואה את הקשר הטוב של ראש הממשלה נתניהו עם בלינקן ועם הנשיא דיידן". 

בנוגע לדבריו של מזכיר המדינה מוקדם יותר השבוע בנוגע לרפורמה המשפטית, אמר ניידס כי "מה שהוא (בלינקן - ג"ת) ניסה להבהיר, זה שאנחנו בארה"ב אוהבים לעשות דברים שיש להם הסכמה רחבה, אנחנו לא מבקשים שום דבר שאנחנו בעצמנו לא עושים". 

"אנחנו לא נגיד לישראל את מי צריך למנות לשופטים ואת מי לא. זה לא העבודה שלנו", אמר השגריר ניידס. "ראש הממשלה מבין את זה. בסופו של יום ראש הממשלה הוא שאחראי לממשלה, הוא עם שתי הידיים על ההגה כמו שהוא אומר לי כל הזמן, אני בטוח שהם יפתרו כל חקיקה שהם צריכים לפתור כקונצנזוס, בהתאם למה שאזרחי ישראל רוצים לראות שיקרה".

ניידס נשאל לגבי העבודה עם השרים סמוטריץ' ובן גביר, שידוע כי עוררו חשש בקרב הממשל האמריקני, וענה: "אני לא מחרים אף אחד, אני עובד עם כולם. המציאות היא שאני עובד בעיקר עם רה"מ נתניהו, הוא אומר ששתי הידיים שלו על ההגה, הוא מנהל את הממשלה הזו ומולו אני עובד במשך רוב הזמן".

בנוגע לשאלה האם בן גביר יוזמן על ידי מקבילו בארה"ב, אמר ניידס כי אינו יודע אם ומתי זה יקרה: "לא הזמנו, אבל גם לא החרמנו אף אחד. כמובן שהדבר יוחלט על ידי ראש הממשלה נתניהו, וכשהוא ירצה שאותם אנשים יגיעו לארה"ב".

באשר לתהליך שיפטור את הישראלים מאשרת כניסה - ויזה - לארה"ב, נשאל השגריר האם הוא מצפה לשמוע הודעה רשמית ישראלית שכל בעל תעודת זהות כחולה, גם אם הם ממזרח ירושלים, יהיו בעלי זכות לאשרת כניסה לארה"ב, והשיב בחיוב.

 "זה העיקרון של אישור הוויזה, עוד לפני שנחתום על המסמכים, אם אתה פלסטיני אמריקאי שגר בדטרויט אתה תוכל לטוס לבקר את סבתך ברמאללה, ואם אתה אמריקאי שחי ברמאללה תוכל לבקר את סבתך שגרה בדטרויט. זה חלק מההסכם, לא צריך הודעה רשמית. אם יהיה הסכם חתום אני סומך על זה שזה יקרה".

תומאס ניידס ארצות הברית אנתוני בלינקן בנימין נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד