י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
אכזבה בקייב

בתדרוך מסווג הודיעו למחוקקים: אוקראינה לא תצליח לשחרר את קרים

אוקראינה לא תוכל להשתלט מחדש על האי קרים בקרוב. את הדברים אמרו בכירים בפנטגון למחוקקים בתדרוך מסווג. ההערכה של פקידי משרד ההגנה עשויה להכעיס את אוקראינה, שרוצה לכבוש מחדש את חצי האי מרוסיה שנלקח ממנה ב-2014

בתדרוך מסווג הודיעו למחוקקים: אוקראינה לא תצליח לשחרר את קרים
חיל האוויר הרוסי צילום: דוברות הקרמלין

לא סביר שכוחות אוקראינים יצליחו לשחרר את קרים מידי הרוסים בעתיד הקרוב, כך אמרו ארבעה בכירים במשרד ההגנה למחוקקי ועדת השירותים המזוינים של בית הנבחרים בתדרוך מסווג. ההערכה בוודאי מתסכלת מנהיגים בקייב השוקלים להילחם כדי לשחרר את חצי האי.

לא ברור מה הוביל את הבכירים להערכה הזו. אבל האינדיקציה הברורה, כפי שהועלתה על ידי שלושה אנשים עם ידע ישיר על תוכן התדרוך שהיה אתמול, הייתה שהפנטגון לא מאמין שלאוקראינה יש - או שתהיה לה בקרוב - את היכולת לאלץ עשרות אלפי חיילים רוסים לצאת מחצי האי שמוסקבה כבשה לפני כמעט עשור, כך דוו אתר 'פוליטיקו'.

על פי אחד האנשים שהשתתפו בפגישה. "התדרוך היה מעורפל יותר, אך הנקודה נותרה בכך שניצחונה של אוקראינה להשתלטות מחדש על השטח שסופח באופן בלתי חוקי לא יכול לקרות".

"אנחנו לא מתכוונים להגיב על תדריכים מסווגים בדלתיים סגורות ולא נדבר על היפותטיות או השערות לגבי פעולות עתידיות אפשריות", אמרה דוברת הפנטגון, סברינה סינג. "במונחים של יכולתה של אוקראינה להילחם ולהחזיר שטח ריבוני, הביצועים המדהימים שלה בהרחקת התוקפנות הרוסית והמשך כושר ההסתגלות בשדה הקרב מדבר בעד עצמו".

הכוחות הרוסיים כבשו את קרים מאז 2014, וחצי האי מלא עם הגנות אוויריות ועשרות אלפי חיילים. רבים מאותם כוחות רגלים בעמדות מבוצרות המשתרעות על פני מאות קילומטרים מול חיילים אוקראינים לאורך נהר דניפרו.

 

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה האי קרים פנטגון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד