י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
זועמת על התרגילים

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב עם 'כוח גרעיני מוחץ'

צפון קוריאה מאיימת עם "כוח גרעיני מכריע ביותר" בתגובה לכל האימונים הצבאיים של ארה"ב, כך מסר משרד החוץ הצפון קוריאני בהצהרה. הרטוריקה הזועמת מגיעה כאשר משטרו של קים ג'ונג און זועם על שיתוף הפעולה הצבאי האמריקאי עם דרום קוריאה

צפון קוריאה מאיימת על ארה"ב עם 'כוח גרעיני מוחץ'
אילוסטרציה צילום: ארכיון

צפון קוריאה מוכנה להשתמש ב"כוח הגרעיני המכריע ביותר" בתגובה לכל האימונים הצבאיים של ארה"ב, כך הודיע משרד החוץ של פיונגיאנג בהצהרה ביום חמישי. הרטוריקה הזועמת מגיעה כאשר משטרו של קים ג'ונג און זועם על שיתוף הפעולה הצבאי האמריקאי עם דרום קוריאה שמתאפיין עם אימונים רבים.

כזכור ביום שלישי האחרון, שר ההגנה לויד אוסטין התחייב לשלוח עוד נושאות מטוסים ומטוסי קרב לאזור. בתגובה, הדובר הצפון קוריאני האלמוני אמר כי וושינגטון הבירה מסתכנת בהפיכת חצי האי הקוריאני ל"ארסנל מלחמה עצום ולאזור מלחמה קריטי יותר". "המצב הצבאי והפוליטי בחצי האי הקוריאני ובכל אזור הגיע לקו אדום קיצוני עקב תמרונים צבאיים פזיזים ופעולות האיבה של ארה"ב והכוחות הווסאליים שלה", הוסיף דובר צפון קוריאה בהצהרה.

סוכנות הידיות AP דיווחה, כי ההצהרה המיוחסת הגיע מדובר לא מזוהה של משרד החוץ של צפון קוריאה, בהצהרה נאמר כי הצפון מוכן להתמודד עם כל אתגר צבאי קצר או ארוך טווח עם "הכוח הגרעיני המכריע ביותר".

כשנשאל על ההצהרה הצפון קוריאנית, אמר אוסטין שארצות הברית "רצינית מאוד" לגבי מחויבותה להגן על דרום קוריאה ותמשיך לעבוד לצד בעלות בריתה ו"נשמור על כוחות אמינים ומוכנים".

 

צפון קוריאה דרום קוריאה ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד