י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
דנו האם להפציצו

בלון ריגול סיני חשוד ריחף מעל צפון ארה"ב

הממשל האמריקני עוקב בדאגה אחר בלון מעקב סיני חשוד שריחף מעל צפון ארה"ב בימים האחרונים, גורמים בצבא דנו האם לירות בו מהשמיים. "הממשל עוקב אחר בלון מעקב בגובה רב שנמצא מעל יבשת ארצות הברית כרגע", אמר אתמול דובר הפנטגון

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: Pixabay

צבא ארה"ב עוקב אחר בלון מעקב סיני חשוד שמרחף מעל צפון ארה"ב בימים האחרונים, ומנהיגי צבא דנו האם לירות בו מהשמיים, כך לפי שני פקידים אמריקאים.

"ממשל ארצות הברית זיהה ועוקב אחר בלון מעקב בגובה רב שנמצא מעל יבשת ארצות הברית כרגע",  כך דובר הפנטגון. הגנרל פט ריידר לרשת NBC. "אנחנו ממשיכים לעקוב ולפקח על זה מקרוב,ברגע שהבלון זוהה, ממשל ארה"ב פעל מיד כדי להגן מפני איסוף מידע רגיש", אמר ריידר.

על פי הדיווח, הבלון שהיה בגובה רב זוהה מעל בילינגס, במונטנה, ביום רביעי האחרון. הוא טס מעל האיים האלאוטיים, דרך קנדה ואל מונטנה. האיים האלאוטיים הם יותר מ-300 איים קטנים בצפון האוקיינוס השקט. האיים שייכים ברובם לארצות הברית, ומקצתם לרוסיה. גורם בכיר בהגנה אמר כי הבלון עדיין מעל ארה"ב, אך סירב לומר היכן הוא נמצא כעת.

ביום רביעי האחרון, שר ההגנה לויד אוסטין כינס בזום פגישה של מנהיגי צבא בכירים, כולל הגנרל מארק מיילי, אוסטין היה באותו הזמן בפיליפינים.

המנהיגים בחנו את האיום של הבלון הסיני ואת אפשרויות התגובה האפשריות, ובסופו של דבר החליטו שלא לירות בו, בגלל הסיכון אנשים על הקרקע מפסולת אפשרית. מנהיגי הפנטגון הציגו את האפשרויות לנשיא ג'ו ביידן ביום רביעי.

"כרגע אנו מעריכים שלבלון הזה יש ערך מוסף מוגבל מנקודת מבט של איסוף מודיעין", אמר גורם הגנה בכיר. "למרות זאת, אנו נוקטים בכל הצעדים הדרושים כדי להגן מפני איסוף מידע רגיש זר". הפקיד אמר שהבלון אינו מהווה איום על התעופה האזרחית בגלל הגובה שלו.

"אנחנו עוקבים אחרי זה בזמן אמת ונעדכן כל הזמן את ההערכה שלנו", אמר הפקיד. "אנחנו במעקב מתמיד אחר הדבר הזה באמצעות אמצעים שונים".

 

ארה''ב נשיא ארה''ב לויד אוסטין סין בלון תצפית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד