י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
בעודו מבקר בצרפת

שגרירת ישראל מתחצפת לנתניהו: "איני רוחשת לו כבוד"

שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן ממשיכה להתריס נגד ראש הממשלה הנבחר בצורה דמוקרטית - נתניהו ומגיבה הלילה לכך שהודרה מקבלת הפנים לנתניהו בשדה התעופה בפריז: "איני רוחשת כבוד לראש ממשלה שיש לו 3 כתבי אישום פליליים" | הסיפור המלא

שגרירת ישראל מתחצפת לנתניהו: "איני רוחשת לו כבוד"
נתניהו ומקרון בארמון האליזה צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

שפל חסר תקדים מצד שגרירה ישראלית כלפי ראש הממשלה: מקבלת הפנים לראש הממשלה בנימין נתניהו על השטיח בתחתית מדרגות מטוס אל על בפריז הבירה הצרפתית נעדרה שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן, שרת הבריאות וח"כ לשעבר מטעם 'יש עתיד'. תחילה דווח כי היא זו שבחרה לא להגיע למעמד מכיוון שכבר הודיעה על סיום תפקידה היות ואין לה אמון בממשלה שהוקמה.

אולם מאוחר יותר גם מצד השגרירה וגם מצד סביבת ראש הממשלה התגלתה הסיבה. שגרירת ישראל בצרפת יעל גרמן טוענת כי הציעה פעמיים לבוא לקבלת הפנים של ראש הממשלה נתניהו בשדה בתעופה בצרפת כדי לכבדו למרות הכל ונדחתה על ידי צוותו.

סביבת ראש הממשלה הסבירה כי "לפני כחודש התפטרה יעל גרמן לאחר שהתבטאה באופן פוליטי חריג ולא מקובל, שאינו הולם שגריר. גרמן צפויה לסיים את תפקידה בקרוב, ואינה מייצגת את מדינת ישראל. בקבלת הפנים בשדה בפריז נכחו בעלי תפקידים אחרים משגרירות ישראל בצרפת".

אנשי נתניהו מזכירים ציטוט מתוך המכתב שגרמן כתבה לראש הממשלה נתניהו עם כניסתו לתפקיד: "לא אוכל לעשות שקר בנפשי ולייצג מדיניות השונה מכל מה שאני מאמינה בו".

השגרירה יעל גרמן הגיבה הלילה ומסרה: "והרי החדשות הפשוטות והאמיתיות. רק כדי להעמיד דברים על דיוקם: ‏במהלך השיחות שלי עם נציגי רוה"מ בפאריס כהכנה לביקורו כאן, הבהרתי כי אני רוצה שהביקור יצליח ואעשה כל הנדרש לכך. עוד הוספתי כי אם ראש הממשלה לא ירצה בנוכחותי במהלך הביקור-פשוט לא אגיע. אתמול אחה"צ קיבלתי ידיעה מלשכת רוה"מ בירושלים, שביקשו שלא אהיה נוכחת היום בקבלת הפנים בשדה".

לדבריה, "כיבדתי את ההנחיות מירושלים ולא הגעתי הערב לשדה התעופה לקבלת הפנים הרשמית. עד כאן העובדות הפשוטות ומכאן, החלה מכונת הרעל בפעולתה ואני הפכתי אשמה בזלזול בראש ממשלה נבחר. כשלטענתם אני זאת שהחלטתי ובחרתי להחרים את קבלת הפנים של ראש הממשלה".

"למען הגילוי הנאות", כותבת גרמן בעודה מכהנת כשגרירה בשיא הזלזול והחוצפה, "עלי להבהיר כי איני רוחשת כבוד לראש ממשלה שיש לו 3 כתבי אישום פליליים, אך אני רוחשת כבוד למדינה האהובה שלי ולא הייתי פוגעת בכבודה, אילולא הורו לי שלא להגיע. אני מייחלת, ואעשה כל שבכוחי, להחזיר למדינתי את אופיה היהודי והדמוקרטי, ומקווה שנעשה זאת מוקדם ככל האפשר. להתראות בארץ". כל זאת היא כותבת בעוד ראש הממשלה נתניהו מבקר על אדמת צרפת ביקור שיימשך עד יום ראשון לפנות בוקר.

 

יעל גרמן צרפת ראש הממשלה בנימין נתניהו קבלת פנים שגרירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד