י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"אין לנו מה להפסיד"

כוננות בבתי הכלא: חשש מפיגוע נקמה במהלך תפילות יום השישי

התרעה חמה וממוקדת על כוונה של אסירים ביטחוניים לפגוע בסגל במהלך התפילות המשותפות להן הם זכאים בימי שישי הגיעה לידי שב"ס שתגבר יחידות מיוחדות | בשב"ס יאפשרו את התפילות • המחבלים מאיימים בשביתת רעב: "אין לנו מה להפסיד, גם כך אנחנו שפוטים עד המוות"

כוננות בבתי הכלא: חשש מפיגוע נקמה במהלך תפילות יום השישי
אסירים בכלא. אילוסטרציה צילום: Hassan Jedi/Flash90

שירות בתי הסוהר העלה ביממה האחרונה את הכוננות בבתי הכלא, לאחר שביום רביעי התקבלה התרעה ממוקדת על כוונה של אסירים ביטחוניים לפגוע באנשי סגל בכלא בתפילות יום השישי. ברקע ההחלטה, סדרת אירועים שהחלו בליל שבת שעברה כשעשרות אסירים ביטחוניים הביעו שמחה על הטבח בשכונת נווה יעקב, בו נרצחו שבעה ישראלים. כך מדווח ב'כאן 11'.

האסירים הביטחוניים זכאים בימי שישי להשתתף בתפילה משותפת בחצר האגף. בשב"ס חוששים שבמהלך התפילה או ביציאת האסירים לחצר האגף הם ינסו לבצע את הפיגוע המתוכנן. יחידות מיוחדות הוצבו בכוננות בבתי הכלא הבטחוניים והשר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הורה להגביר את החיפושים באגפים. עם זאת, למרות ההתרעה, בשב"ס לא מתכוונים למנוע מחר את התפילות המשותפות.

ב'כאן חדשות' פורסם שגופי ביטחון הזהירו מיישום דוח שהשר בן גביר מקדם, שכולל החמרה בתנאים של אסירים ביטחוניים. דוח קעטבי, שהושלם בשנת 2018, ממליץ בין השאר להחמיר תנאים הקשורים לסוגיית המזון והבישול במטבחים של האסירים.

סוגיית הקשחת תנאי האסירים תופסת חלק נרחב בשיח גם בקרב הפלסטינים וחודרת לבתי הכלא. אסירים ביטחוניים פלסטיניים באחד מבתי הכלא בישראל, שיצרו קשר עם כאן חדשות, הבהירו כי "עד כה, אין שום הקשחה בתנאים בבתי הכלא". לדבריהם, "הנוהל החדש שמתכנן בן גביר בנוגע לסגירת המאפיות בכלא והבאת משלוחי לחם מבחוץ יוצר אפשרות לציר הברחות חדש".

לפי גורם ביטחוני, החמרת התנאים של האסירים צריכה להתבצע בזהירות, אחרת היא תוביל לחיבור זירות בין - עזה, מזרח ירושלים ויהודה ושומרון.

בלילה שבין שישי לשבת נשלחו עשרות אסירים ביטחוניים לבידוד בעקבות גילויי שמחה על הטבח שביצע מחבל ליד בית הכנסת בנווה יעקב. שב"ס נוקט פעולות אקטיביות נגד גילויי שמחה של אסירים ואסירות ביטחוניים, בעיקר נגד האסירות שמועברות לבידוד ועוברת חיפוש בחדרים. אמש ירו הפלסטינים רקטות מרצועת עזה לעוטף וטענה כי מדובר באזהרה מפגיעה באסירים הביטחוניים. 

אסירים ביטחוניים אסירים בכלא תכנון פיגועים תפילות יום השישי שירות בתי הסוהר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד