י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"לא נשקוט עד שלא יוחזר מלוא הסכום"

חצי מיליון שקל ייצוג? עורך הדין מתגונן ומשפחת הנרצח רוצה הכל

משפחת וולקוב דורשת מעורך הדין את מלוא הסכום בחזרה ולא מסתפקת בהחזרת רובו. מאידך עורך הדין איל בסרגליק טוען כי מדובר בקמפיין מתוזמר שנועד לסכל את בחירתו לראשות לשכת עורכי הדין וכי לא ישיב את שאר הכסף | כל הפרטים

חצי מיליון שקל ייצוג? עורך הדין מתגונן ומשפחת הנרצח רוצה הכל
עורך הדין אייל בסרגליק צילום: מתוך שידורי כאן 11

לאחר שנודע כי עו"ד אייל בסרגליק גבה מעל לחצי מיליון שקלים מאלמנתו של יורי וולקוב ז"ל, שנרצח בדקירה לליבו בחולון לפני כמה חודשים, הוא פרסם כי החליט להחזיר חלק מהכסף - 468 אלף שקלים וכמאה אלף שקלים שמר לעצמו. עו"ד גיורא אבן צור, המייצג את משפחת וולקוב, שוחח עם סיוון כהן ברדיו 103FM והגיב לדברים. 

"האמת שאני למדתי על זה גם כמוך מהתקשורת בחמש הדקות האחרונות. הלקוחה שלי לא יודעת מזה, דיברתי איתה כרגע", הודה עו"ד אבן צור. "ראיתי צילום של צ'ק שעלה ברשתות, אבל זה לא חשוב כרגע. אני מודיע כאן - אנחנו לא נשקוט עד שלא יוחזר מלוא הסכום. לקחנו על עצמו את המשימה הזו, אם הוא לא יחזיר את זה בטוב הוא יחזיר את זה בהליך משפטי. אפילו לא שקל אחד".

עוד סיפר כי "ב־17.12 חתמו האלמנה והבת שלה על יפוי הכוח לעו"ד בסרגליק, הן לא מבינות, העברית לא טובה, האלמנה בקושי מדברת עברית ובטח לא קוראת עברית. הוא הגיע אליה הבייתה במוצאי שבת ובסופו של דבר הם העבירו לו סכום, עזבי כמה הוא מופרך, הוא לא עשה כלום. דיברתי עם התובעת מטעם הפרקליטות שהגישה את כתב האישום, ב־22.12 הוגש כתב האישום. באמצע הייתה שבת. דיברתי עם הפרקליטות, היא אומרת 'גיורא, חוץ משיחה אחת שאני יזמתי כדי לעדכן את עו"ד בסרגליק על הגשת כתב אישום, לא נעשו שיחות, לא עברו חומרים, כלום'. כל מה שהוא עשה מול הפרקליטות זו שיחת טלפון אחת, ועל זה הוא גבה 585 אלף ש"ח".

"זה מטורף. אני לא מתבייש רק כעורך דין, אני מתבייש כאדם", תקף, "אנחנו בתקופה מאוד סוערת במדינה, לצערי הרב אנשים שכחו קצת מה זה להיות בני אדם. המשפחה הזו נתקלה בתוך חודש ימים פעמיים ברוע האנושי, גם הרוצח שרצח אותו וכל המדינה דיברה על זה, וגם אותו עורך דין שפשוט לטעמי גזל מהמשפחה 585 אלף ש"ח. באמצע היה כמובן את עם ישראל שתרם, וזה היה מחמם לב, 915 אלף ש"ח. ילדים תרמו מתנות בר מצווה, אנשים תרמו 20 ש"ח כדי שיהיה לאלמנה ולילדה הקטנה שלה מה לאכול, אפילו דירה אין להן".

לסיום, הבהיר עורך הדין כי "אנחנו הבטחנו לאלמנה שאנחנו נעשה הכול כדי להחזיר לה את הכסף ולא נגבה עבור זה שכר טרחה. ננקוט בכל פעולה על פי דין, כולל הגשת תביעה כספית שיחזיר את הכסף לאלמנה. זה כסף שהציבור תרם לה, זה לא אמור להיות אצלו בכלל. אנחנו טוענים שזה ניצול מצב שווא ועושק, כל העילות לפי חוק החוזים. שבית משפט יכריע אם מגיע לו 100 אלף ש"ח". כך עו"ד גיורא אבן צור לרדיו 103FM.

בסרגליק טוען: "הסכום שהשארתי לעצמי הרבה יותר נמוך מהשעות שאני וצוות משרדי עשינו ופעלנו"

עורך הדין אייל בסרגליק יצא לאורך יום האתמול למסע ראיונות בערוצי הטלוויזיה בניסיון לטהר את שמו ולהציג את גרסתו לפרשה. בראיון ל'כאן 11' טען עו"ד: "החזרתי את הכסף כי קטעו את הפעילות שלי. אני לא קיבלתי את כספי מהציבור, משפחת וולקוב קיבלה את הכסף מהציבור ואני עשיתי עבורם את כל מה שנדרש".

עורך הדין טוען שמאז פרסום הדברים, ובזמן שהוא מנהל קמפיין לראשות לשכת עורכי הדין, הוא מקבל איומים. "זה כולל איומים פיזיים כתוצאה מהשיימינג הציבורי. זה נעשה עכשיו בקמפיין מתוזמר". 

בסרגליק בראיון אמש ל'כאן 11'.

לדבריו, "אמרו שהאישום הולך להיות המתה בקלות דעת, כבר באותו היום התחלתי את הפעילות. עשיתי מאותו הרגע את כל הפעילות שהם ביקשו, והם גם היו מאוד מרוצים. אני לא יודע איזה נושאים הכניסו להם לראש, אבל את העיתוי אני מבין, את מי שעומד מאחורי זה אני מבין".  

ההתקשרות בין עורך הדין למשפחה החלה כבר לפני כשלושה חודשים, ימים ספורים לאחר שעדי מזרחי דקר למוות את יורי וולקוב במעצר החציה. ילנה וולקוב, אלמנתו של יורי, סיפרה ל'כאן חדשות': "הראש לא היה במקום, אנחנו עד הסוף חשבנו שזה אנשים שבאו לעזור לנו". בפרקליטות מיהרו לצאת להגנת המשפחה ואמרו כי מבחינתם הקשר עם עו"ד בסרגליק הסתכם בעדכון טכני לגבי מועדי הדיונים העתידיים. 

אייל בסרגליק רצח יורי וולקוב ייצוג רדיו 103 FM

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד