י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בעקבות הרפורמה המשפטית

בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן מתריע: הסיכון להשקעות בישראל עולה

בדו"ח שפרסם בנק ההשקעות ג׳יי פי מורגן נקבע כי הסיכון להשקעות בישראל עולה על רקע הרפורמה במערכת המשפט. בין היתר חוששים בבנק מחוסר ודאות מוגברת בישראל לצד פרמיית סיכון גבוהה

בנק ההשקעות ג'יי פי מורגן מתריע: הסיכון להשקעות בישראל עולה
אילוסטרציה צילום: unsplash

בנק ההשקעות ג׳יי פי מורגן קובע היום (שישי) בדו"ח שפרסם כי באופן רשמי הסיכון להשקעות בישראל עולה על רקע הרפורמה במערכת המשפט. כך דווח ב'חדשות 12'. אחד ההיבטים המרכזיים שיש לקחת בחשבון לפי מחלקת המחקר של הבנק הוא פוטנציאל לתקופה ממושכת של חוסר ודאות מוגברת בישראל לצד פרמיית סיכון גבוהה.

עוד צוין בדו"ח כי לאחרונה גדלה במיוחד התנודתיות של הנכסים בישראל, בעקבות חידוש המתחים הגיאופוליטיים וכן גם החששות מהרפורמה המשפטית. המסמך שפרסם בנק ההשקעות משווה בין מצבה של ישראל למצב בפולין והתראה על חשש מפגיעה בדירוג האשראי. הלילה נשלח הדו"ח למשקיעים ולקוחות ברחבי העולם עם הבהרה כי זו העמדה הרשמית של הבנק.

לצד האזהרה מבהירים בג'יי פי מורגן כי, יש לקחת בעירבון מוגבל את השפעות ההתלקחות גיאו-פוליטית בישראל. הם מסבירים בנוסף כי האזהרה פורסמה עקב השינוי בכמות האזהרות והסיכונים שדווחו. בעקבות ההשלכות האפשריות של הרפורמה המשפטית על ההשקעה והצמיחה בישראל, בימים אלה עורכים בבנק השוואה מול מערכת המשפט של פולין ובודקים את התנודות שחלו בכלכלתה מאז שנת 2015. 

הרפורמה המשפטית השקעות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד