י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
"חמור ומביש"

הקטטה האלימה בצה"ל: אלו ההחלטות שהתקבלו

צה"ל החליט לנקוט בצעדים נגד כמה קצינים בעקבות קטטה אלימה שפרצה בתחילת השבוע בחטיבת גולני

הקטטה האלימה בצה"ל: אלו ההחלטות שהתקבלו
הקטטה בגולני צילום: רשתות חברתיות

צה"ל פרסם הבוקר (שישי) את סיכום התחקיר הפיקודי בעקבות אירוע האלימות החמור שאירע בתחילת השבוע במוצב חרסינה בחטיבת יהודה. התחקיר הוצג אמש לראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי. 

מהתחקיר עולה כי התפתח אירוע אלימות, מילולית ופיזית, בין קצינים, מפקדים ולוחמים במוצב. לאירוע קדם ויכוח בין מפקדים מגדוד "הבוקעים הראשון" (51) של חטיבת גולני, למפקדים מהחטיבה המרחבית יהודה. 

מפקד פיקוד המרכז סיכם כי "מדובר באירוע חמור ומביש המנוגד לרוח צה״ל וערכי צה״ל, ובפרט כשמדובר במפקדים, קצינים ולוחמים".

בעקבות מסקנות התחקיר, הוחלט כי למפקד חטיבת יהודה תירשם הערה פיקודית, ינקט הליך הדחה מתפקידו לסגן מפקד חטיבת יהודה, לקצין הקשר של חטיבת יהודה תירשם הערה פיקודית, למפקד גדוד "הבוקעים הראשון" (51) תירשם הערה פיקודית, ינקט הליך הדחה מתפקידו לסגן מפקד גדוד "הבוקעים הראשון" (51), יבוטל מינויו של מפקד פלוגה ג׳ בגדוד "הבוקעים הראשון" (51) והוא לא יקודם לתפקיד פיקודי בתפקידו הבא וסגן מפקד הפלוגה והרס״פ יועמדו לדין משמעתי. כמו כן, הלוחמים המעורבים באירוע יועמדו לדין משמעתי בפני מפקדיהם.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף הרצי הלוי, סיכם והבהיר "שמדובר באירוע חמור וקיצוני במהלכו התקיימה התנהלות אלימה, במעורבות מפקדים וחיילים. צה"ל מפעיל כוח רב על מנת להגן על מדינת ישראל, אין שום מקום לפעולה אלימה בתוכנו. לאורך האירוע התקיימו מספר הזדמנויות בהן היה בכוחה של הפעלת שיקול הדעת ואחריות מצד המפקדים, למנוע את המשך האלימות. משלא נקטו בהתערבות מסוג זה, כשלו המפקדים המעורבים כישלון ערכי חמור".

גולני קטטה תחקיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד