ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
צעד לעבר נרמול

בסודאן מרוצים: "הביקור הוא צעד אמיץ"

בכיר בהנהגה הסודאנית, אמר בראיון לתקשורת הישראלית: "הביקור של שר החוץ הישראלי בח'רטום הוא בשורה מצוינת וצעד אמיץ שאנו ממתינים לו זמן רב". לגבי הביקורת בסודן אמר: "הביקורות מגיעות מהמפלגות האידיאולוגיות האסלאמיסטיות והקומוניסטיות"

בסודאן מרוצים: "הביקור הוא צעד אמיץ"
השר אלי כהן ושליט סודאן צילום: שלומי אמסלם

בכיר בהנהגה הסודאנית עד לפני כמה חודשים, אבו אל-קאסם בורטום אמר בראיון לרועי קייס ב'כאן חדשות': "הביקור של שר החוץ הישראלי בח'רטום הוא בשורה מצוינת וצעד אמיץ שאנו ממתינים לו זמן רב. היינו צריכים מזה זמן רב לקדם את זה בצורה רצינית ואמיתית".

בורטום ששימש עד חודש יולי שעבר חבר המועצה הריבונית, הגוף השלטוני שבראשו עומד שליט סודאן, עבד אל-פתאח אל-בורהאן, הוסיף: "אני חושב שהביקור הזה הוא הצעד הפרקטי הראשון במסגרת נרמול היחסים בצורה מלאה, ברורה ומועילה למדינת ישראל ולסודאן" כך פורסם ברשת ב'.

לדבריו בשבועות האחרונים הוא נפגש עם אל-בורהאן ולהתרשמותו תקופת ההיסוס בצד הסודאני ביחס לנרמול עם ישראל נגמרה: "היו שאמרו שרק אני יוצא לתקשורת ואומר שבסודאן רוצים נרמול והנה עכשיו אל-בורהאן מופיע בטלוויזיה ובכל הערוצים ונפגש באופן פומבי עם שר החוץ הישראלי".

בנוגע לביקורות על אל-בורהאן בעניין הנרמול עם ישראל אומר בורטום: "זה טבעי. הביקורות מגיעות מהמפלגות האידיאולוגיות האסלאמיסטיות והקומוניסטיות, אבל לאזרח הסודאני אין שום עוינות לישראל. העם הסודאני, הוא 50 מיליון נפש. התומכים של אותן מפלגות לא עולים על מאה או מאתיים אלף בני אדם"

‏בנוגע לסוגיית המשבר הפוליטי בסודאן וההשפעה של עיכוב העברת השלטון מהצבא לידיים אזרחיות, הוא אמר: "אני חושב שלא בהכרח צריך לחכות לממשלה אזרחית לקידום הנרמול כיוון שכעת יש מחלוקות גדולות שמונעות את הקמתה. כעת אל-בורהאן הוא נשיא המדינה והשליט והוא נקט את הצעד הראשון לעבר נרמול".

בנוגע לשאלה האם הוא סבור שהסכם נרמול ייחתם בין הצדדים בקרוב: "אינשאללה זה יקרה בקרוב. אין לנו במה להתבייש. זה לא קשר אסור שצריך להחביא אותו. זה קשר לגיטימי שמשרת את האינטרס של כל הצדדים".

אלי כהן סודן נורמליזציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד